Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yönetiminin Kuramsal Temelleri | EYT 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OSMAN TİTREK, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin yönetimin temel kavramları bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Yönetimin Temel Kavramlarına Giriş, Klasik Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Neoklasik Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Modern Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Postmodern Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Örgüt ve Birey, Yönetim Teorisi, Genel Hizmetlerin Yönetimi, Parasal Kaynağın Yönetimi, Öğrenci Kaynağının Yönetimi, Eğitim Programlarının Yönetimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetimin Temel Kavramlarını söyler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Klasik, Neoklasik, Modern Postmodern Yönetim Teorisinin Temel Varsayımlarını karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yönetim Teorisinin temel kavramlarını söyler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Genel Hizmetlerin ve Parasal Kaynağın Yönetimini özetler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Öğrenci Kaynağının ve Eğitim Programlarının Yönetimini kendi cümleleri ile ifade eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Yönetim kuramlarının eğitim örgütlerindeki uygulamalarını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimin Temel Kavramlarına Giriş | |
2 | Klasik Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları | |
3 | Neoklasik Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları | |
4 | Modern Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları | |
5 | Postmodern Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Örgüt ve Birey | |
8 | Yönetim Teorisi | |
9 | Yönetim Teorisi | |
10 | Genel Hizmetlerin Yönetimi | |
11 | Parasal Kaynağın Yönetimi | |
12 | Öğrenci Kaynağının Eğitim Programlarının Yönetimi | |
13 | Eğitim Programlarının Yönetimi | |
14 | Eğitim Programlarının Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | BAŞARAN, i. Ethem. Yönetime Giriş. Ankara: A.Ü. E.B.F. yayınları, 1984 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | ||||||
14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | ||||||
15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetimin Temel Kavramlarını söyler | |||||||||||||||
2 | Klasik, Neoklasik, Modern Postmodern Yönetim Teorisinin Temel Varsayımlarını karşılaştırır | |||||||||||||||
3 | Yönetim Teorisinin temel kavramlarını söyler | |||||||||||||||
4 | Genel Hizmetlerin ve Parasal Kaynağın Yönetimini özetler | |||||||||||||||
5 | Öğrenci Kaynağının ve Eğitim Programlarının Yönetimini kendi cümleleri ile ifade eder | |||||||||||||||
6 | Yönetim kuramlarının eğitim örgütlerindeki uygulamalarını tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 188 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |