Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Eğitim ve Program Geliştirme | EPT 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK VURAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uzaktan eğitimin uygulama alanlarını öğrenme, uzaktan eğitimde kullanılan iletişim araçlarının etkin kullanımını öğrenme, uzaktan eğitim ile yürütülen açık öğretim uygulamalarının sürecini, önemini ve yarattığı katma değeri ve program geliştirme süreciyle ilgili ilişkisini kavrama amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Uzaktan eğitimin kuramsal altyapısı, mevcut uygulamalar, konu ile ilgili araştırmalar, temel uzaktan eğitim teknolojileri, örnek uygulamalar, problem ve araştırmaya dayalı tartışmalar. Örgün eğitimdeki bir dersin programının geliştirilmesi ve uzaktan eğitime dönüştürülmesinin deneyimlenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | ||
2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları | ||
3 | Uzaktan eğitim teorileri. | ||
4 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | ||
5 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | ||
6 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma. Dersin içeriği, yöntemi, beklentileri ve kaynakları hakkında bilgilendirme. Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | |
2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları. | |
3 | Uzaktan eğitim teorileri. | |
4 | Uzaktan eğitim teorileri. | |
5 | Uzaktan eğitimde öğretici, öğrenci, öğretim. | |
6 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | |
7 | Uzaktan eğitimde etkileşim. | |
8 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | |
9 | Teknoloji ve LMS kullanımı | |
10 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. | |
11 | Uzaktan eğitimde değerlendirme. (Öğrenci değerlendirmesi) | |
12 | Uzaktan eğitim sistemlerinde değerlendirme | |
13 | Uzaktan eğitimde yönetim | |
14 | Dönem değerlendirmesi ve final proje sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Michael Simonson, Sharon E. Smaldino, Michael Albright, and Susan Zvacek (2008) Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (4th Edition). -Alanla ilişkili öncü makaleler. -Lynette R. Porter. (2004) Developing an Online Curriculum. -Ömer Cem Karacaoğlu (2013). Online Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: İhtiyaç Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | |||||||||||||
2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları | |||||||||||||
3 | Uzaktan eğitim teorileri. | |||||||||||||
4 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | |||||||||||||
5 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | |||||||||||||
6 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |