Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Duyuşsal Öğrenme EPT 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Duygu GÜR ERDOĞAN, Arş. Gör. Serhat ARSLAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Duyuşsal alan eğitimi ve öğrenme kuramlarına ilişkin teorik temelleri ilişkilendirebilme.

Dersin İçeriği

Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenmeye ilişkin teorik temeller.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme ile ilgili temel kavramları kullanabilme Anlatım,
2 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili ölçütler açısından değerlendirebilme Beyin Fırtınası,
3 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili teorik temelleri ilişkilendirebilme Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim ve duyuşsal alan eğitimi.
2 Öğrenmede duyguların rolü
3 Duyuşsal öğrenme
4 Duyuşsal öğrenme kavramlarının duyuşsal alan eğitimi bağlamında incelenmesi
5 Duyuşsal alan için eğitim yaklaşımları
6 Değerler eğitiminin tarihsel gelişimi
7 Geçmişten günümüze Türk Milli Eğitim sisteminde değerler eğitimi
8 Ara sınav
9 Karakter eğitimi
10 Karakter eğitimi eleştirileri
11 Bir karakter eğitimi programı geliştirilmesi
12 Bir karakter eğitimi programı geliştirilmesi
13 Karakter eğitimi programlarının değerlendirilmesi
14 Karakter eğitimi programlarının değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2010) Karakter Eğitimi El Kitabı. Ankara Nobel.
Bacanlı, H.(2005). Duyuşsal alan eğitimi. Ankara Nobel
Ekşi, H. (2003). Temel insani değerlerin kazandırılmasında bir yaklaşım: Karakter eğitimi programları. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 79-96.
Ekşi, H. (2006). Bilişsel ahlak gelişimi kuramı: Kohlberg ve sonrası. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 29-38.
Ekşi, H., Durmuş, A., Karatekin, N. ve diğ. (2003). Perese 1-5: Karakter okulu öğretmen kitabı-Sorumluluk, Yardımseverlik, Adalet, Özgüven ve Liderlik. Ankara: Nobel yayınları.
Ekşi, H., Durmuş, A., Karatekin, N. ve diğ. (2005). Perese 6-10: Karakter okulu öğretmen kitabı-Dostluk, Doğruluk, Sabır, Saygı ve Özdenetim . Ankara: Nobel yayınları.
Milson, A. & Ekşi, H. (2003). Öğretmenlerin karakter eğitiminde yetkinlik duygusu konusunda bir ölçme aracına doğru: Karakter eğitimi yetkinlik inancı skalası (KEYİS) ve Türkçe?ye uyarlanma çalışması. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(4), 99-130.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme ile ilgili temel kavramları kullanabilme
2 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili ölçütler açısından değerlendirebilme
3 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili teorik temelleri ilişkilendirebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)