Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Eğitim EPT 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açıları kazanırlar.

Dersin İçeriği

Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi, Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri, Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci, A.B.D. İngiliz, Alman, Norveç, Finlandiya, İtalya, İspanya, Portekiz ve Japon Eğitim Sistemleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma Anlatım,
2 Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı arttırma Anlatım,
3 Türkiye ve İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerini karşılaştırır Anlatım,
4 Almanya, Avusturya, İtalya ve Fransa eğitim sistemlerini tanır Anlatım,
5 Japon Eğitim Sistemini analiz eder Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı
2 Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi
3 Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri
4 Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci
5 Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
6 Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
7 Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sitemleri
8 Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sitemleri
9 İspanya ve Portekiz eğitim sitemleri ile Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması
10 Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri
11 Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri
12 Japon eğitim sistemi
13 Japon ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması
14 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Demirel, Özcan. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık Erdoğan, İrfan. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara: Sistem Yayıncılık
Balcı, Ali, (2009) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, , Pegem A Yayıncılık;

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma
2 Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı arttırma
3 Türkiye ve İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerini karşılaştırır
4 Almanya, Avusturya, İtalya ve Fransa eğitim sistemlerini tanır
5 Japon Eğitim Sistemini analiz eder
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)