Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimin Kuramsal Temelleri EPT 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimin kuramsal temelleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi (psikoloji,felsefe,hukuk),Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Meslek kavramını açıklar Anlatım,
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. Anlatım,
3 Sınıf ve okul çevresini tanımlar. Beyin Fırtınası,
4 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. Anlatım,
5 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji ,felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. Beyin Fırtınası,
6 Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. Anlatım,
7 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
2 Eğitimin Tarihi Temelleri
3 Eğitimin Sosyal Temelleri
4 Eğitimin Felsefi Temelleri
5 Eğitimin Sosyolojik (Toplumsal) Temelleri
6 Eğitimin Psikolojik Temelleri
7 Ara Sınav
8 Eğitimin Ekonomik ve Politik Temelleri
9 Eğitimin Hukuki Temelleri
10 Eğitimin Bilimsel Temelleri
11 Türk Milli Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri
12 Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü ve Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
13 Öğretmen Eğitiminde Gelişmeler ve Uygulamalar
14 Eğitim Bilimlerinde Yeni Yaklaşımlar
Kaynaklar
Ders Notu

Başaran,İ.E.(2007). Eğitim Bilimine Giriş, Ekinoks Yayınları. Ankara
Şişman,M. (2006). Eğitim Bilimlerine Giriş, Pegem A Yayıncılık, Ankara .

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Meslek kavramını açıklar
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar.
3 Sınıf ve okul çevresini tanımlar.
4 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar.
5 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji ,felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar.
6 Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler.
7 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)