Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimin Kuramsal Temelleri | EPT 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimin kuramsal temelleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi (psikoloji,felsefe,hukuk),Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Meslek kavramını açıklar | Anlatım, | |
2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. | Anlatım, | |
3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | Beyin Fırtınası, | |
4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | Anlatım, | |
5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji ,felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | Beyin Fırtınası, | |
6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | Anlatım, | |
7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimle İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Eğitimin Tarihi Temelleri | |
3 | Eğitimin Sosyal Temelleri | |
4 | Eğitimin Felsefi Temelleri | |
5 | Eğitimin Sosyolojik (Toplumsal) Temelleri | |
6 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Eğitimin Ekonomik ve Politik Temelleri | |
9 | Eğitimin Hukuki Temelleri | |
10 | Eğitimin Bilimsel Temelleri | |
11 | Türk Milli Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri | |
12 | Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü ve Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri | |
13 | Öğretmen Eğitiminde Gelişmeler ve Uygulamalar | |
14 | Eğitim Bilimlerinde Yeni Yaklaşımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Başaran,İ.E.(2007). Eğitim Bilimine Giriş, Ekinoks Yayınları. Ankara |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Meslek kavramını açıklar | |||||||||||||
2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. | |||||||||||||
3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | |||||||||||||
4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | |||||||||||||
5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji ,felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | |||||||||||||
6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | |||||||||||||
7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|