Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Teknolojilerini Planlanması ve Yönetimi UBT 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Özlem CANAN GÜNGÖREN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, eğitim teknolojilerini planlanmak ve etkin bir şekilde uygulayabilmek.
Dersin İçeriği Eğitim araçlarının planlanması, Medienle ilgili öğretim teknikleri, Genel olarak öğretimde kullanılan ders araçları, Ders ortamlarına göre ders teknolojileri, Konu alanında öğretim teknikleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim Teknolojilerinin okul içinde planlamasının uygulamasını yapar. Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Okul ve kurum içinde eğitim teknolojisini bilimsel disiplinlere göre işlevsel dağıtımını yapar. Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Eğitim araç gereçlerine yönelik öğretim tekniklerini geliştirir. Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Öğretim ortamında ders disiplinlerine göre ders araç, gereç ve malzemeyi analiz eder ve kullanır. Anlatım, Tartışma,
5 Ders disiplini ortamına göre öğretim makinelerini seçer ve sentezler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
6 Konu alanlarına göre uygun yöntem, teknik ve stratejileri uygular ve değerlendirir. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
7 Mikro öğretim uygulaması için ortam hazırlar, bir dersin tüm aşamalarını aktarır ve yorumlar. Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Temel tanımlar
3 Eğitim araçlarının planlanması
4 Medya ile ilgili öğretim teknikleri
5 Genel olarak öğretimde kullanılan ders araçları
6 Ara Sınav
7 Ders ortamlarına göre ders teknolojileri
8 Konu alanında öğretim teknikleri
9 Konu alanında öğretim teknikleri
10 Mikro öğretim uygulamaları
11 Öğretimin değerlendirmesi
12 Öğretim teknolojileri ve Yönetim
13 Eğitim teknolojileri ve yeni yaklaşımlar
14 Yıl Sonu Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu Kemp,Jerrold E;Smellie Don C (1989-1992):Plannıng,Producıng,and Usıng Instructional M-E-D-I-A Harper&Row .Publshers,New York
6.edition
Dichanz,Horst;Kalb,Günter (Hrsg) (1979) Unterrichts-Theorie und Medien praxis, Klett Unterrichtswissenschft, Stuttgart.
Bacer ,Georg:E: (1984)Planung vonUnterricht Tail I.Beltz Grüne Reihe
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
2 Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir
3 Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder.
4 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır
6 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar
7 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
8 Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar.
9 Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
11 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Eğitim Teknolojilerinin okul içinde planlamasının uygulamasını yapar.
2 Okul ve kurum içinde eğitim teknolojisini bilimsel disiplinlere göre işlevsel dağıtımını yapar.
3 Eğitim araç gereçlerine yönelik öğretim tekniklerini geliştirir.
4 Öğretim ortamında ders disiplinlerine göre ders araç, gereç ve malzemeyi analiz eder ve kullanır.
5 Ders disiplini ortamına göre öğretim makinelerini seçer ve sentezler.
6 Konu alanlarına göre uygun yöntem, teknik ve stratejileri uygular ve değerlendirir.
7 Mikro öğretim uygulaması için ortam hazırlar, bir dersin tüm aşamalarını aktarır ve yorumlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 30 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 196
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,84
Dersin AKTS Kredisi 6