Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayar Destekli Eğitimin Temelleri UBT 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Onur İŞBULAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilgisayar destekli eğitimi kavrayabilmektir.
Dersin İçeriği Bilgisayar destekli öğretimin temel bileşenleri, uygulamaları ve bilgisayar destekli öğretimde yeni gelişmeler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 BDE´nin tanımını yapar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
2 BDE´nin tarihsel gelişimini açıklar. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 Bir tane alıştırma ve uygulama programı tasarlar ve uygular. Bireysel Çalışma, Tartışma, Grupla Çalışma,
4 Bir tane Bire-bir Eğitim programı tasarlar ve uygular. Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma,
5 Bir tane Eğitsel oyun tasarlar ve uygular. Bireysel Çalışma, Tartışma, Grupla Çalışma,
6 BDEde kullanılan donanımları söyler. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 BDEde kullanılan multimedya uygulamalarından örnekler verir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Lego-logo uygulamalarını BDEde kullanır. Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
9 BDEde eşitlik ve etik kavramlarının önemini açıklar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
10 Bir tane BDE programını değerlendirir. Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Program Tanıtımı-Giriş
2 Bilgisayar Destekli Eğitime Giriş. Bilgisayar Destekli Eğitimin tarihsel oluşumu ve gelişim aşamaları
3 BDE´de sınıf içi uygulamalar
4 BDE ve BDÖ
5 BDE´nin program geliştirme içindeki rolü
6 BDE´de program(software) değerlendirme
7 Ara sınav
8 BDE´de donanım(hardware) değerlendirme
9 BDE ve kuramlar(davranışçı, bilişsel ve yapısalcı kuramlar)
10 BDE´de multimedya uygulamaları, BDE´de lego-logo uygulamaları
11 BDE ´de etik ve eşitlik
12 BDE uygulamaları(Bilgisayar destekli ve temelli), Bilgisayarla öğretim programının değerlendirilmesi
13 BDE´de eğitim ve özürlülerin eğitimi, BDE geleceği
14 Final Projelerinin sunumu
Kaynaklar
Ders Notu İpek, İsmail (2001). Bilgisayarla Öğretim. Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler. Ankara: Tıp-Teknik Kitapçılık
Ders Kaynakları Maddux, CD., Johnson D.L. ve Willis, J.W.(1997)Educational Computing.
Simonson, M.R. ve Thompson, A.(1994)Educational Computing Foundations.
Geisert G.G. ve Futrell M. K.(1995)Teachers, Computers and Curriculum.
Vockell E.L. ve Schwartz E.M.(1992) The Computer in the Classroom
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
2 Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir
3 Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder.
4 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır
6 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar
7 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
8 Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar.
9 Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
11 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 BDE´nin tanımını yapar.
2 BDE´nin tarihsel gelişimini açıklar.
3 Bir tane alıştırma ve uygulama programı tasarlar ve uygular.
4 Bir tane Bire-bir Eğitim programı tasarlar ve uygular.
5 Bir tane Eğitsel oyun tasarlar ve uygular.
6 BDEde kullanılan donanımları söyler.
7 BDEde kullanılan multimedya uygulamalarından örnekler verir.
8 Lego-logo uygulamalarını BDEde kullanır.
9 BDEde eşitlik ve etik kavramlarının önemini açıklar.
10 Bir tane BDE programını değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 188
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,52
Dersin AKTS Kredisi 6