Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Tasarım Atölyesi II | SRM 504 | 0 | 2 + 4 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Endüstriyel seramik üretimine yeni fikir ve öneriler getirerek modern tasarımlar yapmak ve üretmek |
Dersin İçeriği | Endüstriyel seramik üretiminde kullanılan temel üretim yöntemleri ile seri üretilebilecek model, kalıp ve ürün elde etmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstriyel seramik üretimi hakkında genel bilgi paylaşımı | |
2 | Ders içeriğine uygun tasarımlar üretmek | tasarımı yapılacak nesnenin piyasa araştırması |
3 | Tasarımların değerlendirilmesi | |
4 | Seçilen tasarımın model ve ürün teknik resimlerinin değerlendirilmesi | Model ve ürün teknik reslerini çizmek |
5 | Seçilen tasarımın modelini biçimlendirmek | |
6 | Model yapımına devam | |
7 | Model kalıbı üretmek | |
8 | Model kalıbı üretmek | |
9 | Model kalıbına döküm | Döküm çamurunun hazırlanması, kalıpları kurutmak |
10 | Kalıba döküm | |
11 | Kalıptan çıkan ürünlerin rötuşlanması | Ürünlerin kurutulması |
12 | Bisküvi pişirimi | Ürünlerin fırına yüklenmesi |
13 | Sır pişirimi | Ürünlerin sırlanması, fırına yüklenmesi |
14 | Sır pişirimi ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Endüstriyel seramik tasarımı hakkında bilgi veren her türlü yazılı ve görsel materyaller. Gündelik Şeylerin Tasarımı, Don Norman, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 0 | 3 | 4 | 3 |
2 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 0 | 3 | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 100 | 100 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 200 | 200 |
Toplam İş Yükü | 300 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |