Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Endüstriyel Tasarım Atölyesi II SRM 504 0 2 + 4 6 12
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Endüstriyel seramik üretimine yeni fikir ve öneriler getirerek modern tasarımlar yapmak ve üretmek

Dersin İçeriği

Endüstriyel seramik üretiminde kullanılan temel üretim yöntemleri ile seri üretilebilecek model, kalıp ve ürün elde etmek. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
2 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Endüstriyel seramik üretimi hakkında genel bilgi paylaşımı
2 Ders içeriğine uygun tasarımlar üretmek tasarımı yapılacak nesnenin piyasa araştırması
3 Tasarımların değerlendirilmesi
4 Seçilen tasarımın model ve ürün teknik resimlerinin değerlendirilmesi Model ve ürün teknik reslerini çizmek
5 Seçilen tasarımın modelini biçimlendirmek
6 Model yapımına devam
7 Model kalıbı üretmek
8 Model kalıbı üretmek
9 Model kalıbına döküm Döküm çamurunun hazırlanması, kalıpları kurutmak
10 Kalıba döküm
11 Kalıptan çıkan ürünlerin rötuşlanması Ürünlerin kurutulması
12 Bisküvi pişirimi Ürünlerin fırına yüklenmesi
13 Sır pişirimi Ürünlerin sırlanması, fırına yüklenmesi
14 Sır pişirimi ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Endüstriyel seramik tasarımı hakkında bilgi veren her türlü yazılı ve görsel materyaller. 

Gündelik Şeylerin Tasarımı, Don Norman, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, 2013

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir.
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. 5 4 4 3 4 0 3 4 3
2 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. 3 4 4 3 4 0 3 4 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
1. Performans Görevi (Atölye) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Proje / Tasarım 1 100 100
Performans Görevi (Atölye) 1 200 200
Toplam İş Yükü 300
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12
Dersin AKTS Kredisi 12