Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Artistik Tasarım Atölyesi II | SRM 502 | 0 | 2 + 4 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Seramik Kültür İlişkisi II Çağdaş Sanat Kuramları II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Artistik seramik heykel,iç ve dış duvar kaplamaları, dekoratif objeler ve sanatsal üretimlerin yapıldığı bir alanı kapsamaktadır. Bu alanlara hitap eden özgün tasarımların tasarım ilke ve öğelerine uygun olarak yapılması, çağdaş sanat çerçevesinde gerek teorik bilgi birikiminin gerekse buna uygun proje tasarımlarının ve uygulamalarının gerçekleştirilmesi dersin asıl amaçlarını oluşturur. Seramik malzeme çeşittlerinin bilgisi ve tasarıma uygun çamur, sır dekor ve pişirme yöntemlerinin tayini konularında bilgi ve beceri kazandırılması bu dersin amaçları arasında yer alır. Seramik malzeme ile özgün bir eser tasarlayabilme, tasarım ve şekillendirme evrelerinde ortaya çıkması olası karmaşık tasarımları analiz edebilme konvansiyonel tekniklerle çözümleme çalışması ve yorumlayabilme yetisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği | özgün bir konuyu seçmek, gerekli araştırmaları yaptıktan sonra Seramik malzeme ile proje tasarımı yapmak, uygulama aşamalarını tamamlayıp bitmiş çalışmaları ve konularla ilgili sunumları gerçekleştirmek. Tasarımları yapabilmek için uygun araştırma yöntemlerini kullanabilmek ve bu araştırmaları tasarımı destekleyen bir sunuma çevirebilmek. Seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlayıp, üretebimek.Tasarımdan sunuma kadar tüm aşamalarda karşılaşma ihtimali olan tüm sorunları saptayıp çözebilme bilgi ve deneyimine sahip olmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje konusu ile ilgili özgün tasarım yapar | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Tasarıma uygun seramik şekillendirme süreçlerini bilir ve uygular | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Şekillendirme süreçleri ile ilgili sorunları saptar ve çözer | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Tasarımın tüm süreçlerini tamamlar ve sunuma hazır hale getirir | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konularının tespiti | |
2 | Proje tasarımlarının eskiz çalışmaları | |
3 | Yapılan çizimler üzerinde, projenin gelişme süreci, teknik ve estetik açıdan değerlendirilmesi. | |
4 | Tasarım aşamalarının tamamlanması | |
5 | Öğrencilerin dosyalarının değerlendirme sonuçları açıklanır ve tartışılır | |
6 | Bu sonuçlara göre öğrencilere, tasarımlarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebilecekleri anlatılır. | |
7 | Seramik şekillendirme sürecinin başlaması | |
8 | Şekillendirme sürecinin devamı | |
9 | Şekillendirme sürecinin devamı | |
10 | Şekillendirmesi bitmiş seramik ürünün rötuş işlemlerinin yapılması | |
11 | Rötuşu bitmiş seramik ürünün kurutma işlemlerinin yapılması | |
12 | Şekillendirilmesi bitmiş seramik ürünün ilk pişiriminin yapılması | |
13 | İlk pişirimi yapılmış seramik ürünün sır veya dekor pişiriminin yapılması | |
14 | Proje tasarımının sunulması ve sergilenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yabancı ve yerli sanat dergileri: Ceramics Mothly ISSN 0009-0328, Ceramics Technical ISSN 1324-4175, Ceramics Art and Perception ISSN 1035-1841, Art in America , Seramik Türkiye ISSN1304-6578 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proje konusu ile ilgili özgün tasarım yapar | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 |
2 | Tasarıma uygun seramik şekillendirme süreçlerini bilir ve uygular | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 2 | 4 | 5 |
3 | Şekillendirme süreçleri ile ilgili sorunları saptar ve çözer | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 |
4 | Tasarımın tüm süreçlerini tamamlar ve sunuma hazır hale getirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 35 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Atölye) | 8 | 35 | 280 |
Proje / Tasarım | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 300 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |