Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atık Malzeme İle Seramik Form Uygulamaları II | SRM 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atık malzemelerin seramik endüstrisinde hammadde olarak, seramik sanatında malzeme olarak kullanımının araştırılması |
Dersin İçeriği |
*Organik ve İnorganik Atık Malzemelerin Tanımlanması *Atık Malzemelerin Seramik Sanatı ve Endüstrisi Alanında Kullanımı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstride üretilen inorganik atık maddelerin araştırılması ve sınıflandırılması | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Endüstride üretilen inorganik atık maddelerin kullanılacağı seramik çamurunun belirlenmesi, hazırlanması | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kısa sınav | Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
4 | Seramik sanatı ve endüstrisi alanında kullanılacak inorganik atık malzemelerin belirlenmesi | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem, | |
5 | İnorganik atık malzemelerin temin edilmesi ve uygulama alanının belirlenmesi | Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Kısa Sınav | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Seramik bünye içerisinde uygulanacak olan inorganik atık malzemelerin fiziksel ve kimyasal olarak işleme hazır hale getirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | Seramik bünye içerisinde uygulanacak olan inorganik atık malzemelerin fiziksel ve kimyasal olarak işleme hazır hale getirilmesi | Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
9 | İnorganik atık malzemelerin seramik bünye içerisinde deneylerinin uygulanması | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
10 | Ödev Teslimi | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
11 | İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
12 | İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
13 | Vize | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
14 | İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
15 | Final Sınavı | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstride üretilen inorganik atık maddelerin araştırılması ve sınıflandırılması | |
2 | Endüstride üretilen inorganik atık maddelerin kullanılacağı seramik çamurunun belirlenmesi, hazırlanması | |
3 | Kısa sınav | |
4 | Seramik sanatı ve endüstrisi alanında kullanılacak inorganik atık malzemelerin belirlenmesi | |
5 | İnorganik atık malzemelerin temin edilmesi ve uygulama alanının belirlenmesi | |
6 | Kısa Sınav | |
7 | Seramik bünye içerisinde uygulanacak olan inorganik atık malzemelerin fiziksel ve kimyasal olarak işleme hazır hale getirilmesi | |
8 | İnorganik atık malzemelerin seramik bünye içerisinde deneylerinin uygulanması | |
9 | Ödev Teslimi | |
10 | İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | |
11 | İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | |
12 | Vize | |
13 | İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | WILEY, John &Sons (2007), Organic Waste Recycling, Technology and Management, 2.Baskı, Changrak Polprasert, Newyork •CONRAD, John W(1973), Ceramic Formulas, The Complete Compendium; Macmillan Publishing, Collier, Newyork Macmillan Publish, London *RHODES, Daniel (1959), Stoneware and Porcelain, Chilton Book Company, USA *STANDEN, Kathleen (2013), Addition to Clay Bodies, Bloomsburry, The American Ceramic Society, Ohio *TANIŞAN, H.-METE, Z. (Şubat 1986), Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt I, İstanbul, Türkiye |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endüstride üretilen inorganik atık maddelerin araştırılması ve sınıflandırılması | |||||||||
2 | Endüstride üretilen inorganik atık maddelerin kullanılacağı seramik çamurunun belirlenmesi, hazırlanması | |||||||||
3 | Kısa sınav | |||||||||
4 | Seramik sanatı ve endüstrisi alanında kullanılacak inorganik atık malzemelerin belirlenmesi | |||||||||
5 | İnorganik atık malzemelerin temin edilmesi ve uygulama alanının belirlenmesi | |||||||||
6 | Kısa Sınav | |||||||||
7 | Seramik bünye içerisinde uygulanacak olan inorganik atık malzemelerin fiziksel ve kimyasal olarak işleme hazır hale getirilmesi | |||||||||
8 | Seramik bünye içerisinde uygulanacak olan inorganik atık malzemelerin fiziksel ve kimyasal olarak işleme hazır hale getirilmesi | |||||||||
9 | İnorganik atık malzemelerin seramik bünye içerisinde deneylerinin uygulanması | |||||||||
10 | Ödev Teslimi | |||||||||
11 | İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | |||||||||
12 | İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | |||||||||
13 | Vize | |||||||||
14 | İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | |||||||||
15 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 25 | 3 | 75 |
Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |