Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Tezhip Sanatı II | GTS 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri Türk Tezhip Sanatı ile ilgili her konuda teorik olarak bilgilendirme amacıyla bu dersi almaları öngörülmüştür. |
Dersin İçeriği | Beylikler Devri Tezhip sanatından başlayarak günümüze gelene kadar geçirdiği aşamaları ve üslupları , sanatkarları anlatır. Ders konularının pekiştirilmesi için araştırma ödevi verilir ve konular seminer şeklinde işlenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eski Kitap sanatlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Beylikler döneminden günümüze Tezhip sanatı üsluplarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Beylikler döneminden günümüze Tezhip sanatı üsluplarını yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Barok ve Rokoko sanatının Türk Tezhip sanatına etkilerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Beylikler dönemi tezhip sanatından itibaren günümüze kadar olan geçiş sürecini bilir; motifler, tasarımlar ve dönemlerle ilgili yorum yapabilir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Tezhip sanatına yön veren müzehhipleri bilir; üsluplarını karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beylikler Devri Tezhip Sanatı | |
2 | Osmanlılar Dönemi Tezhip Sanatı : Erken Devir | |
3 | Osmanlılarda Nakkaşhane Geleneği ve Ehl-i Hıref | |
4 | 15.yüzyıl Tezhib Sanatı ve Baba Nakkaş Üslubu | |
5 | Klasik Devir:16.yüzyıl-17.yüzyıl ilk yarı Tezhib Sanatı | |
6 | Şah Kulu ve Kara Memi Üslubu(Saz Yolu ve Natüralist Üslup)(Kısa Sınav I) | |
7 | 17.yüzyıl 2.yarı ve 18.yüzyıl Tezhip Sanatı(Türk Rokokosu) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ali Üsküdari ve Tezhip Anlayışı | |
10 | 16 ilâ 18.yüzyıl Tezhip Sanatında Etkileşimler ( Araştırma Ödevi:Seminer) | |
11 | 19.Yüzyıl Tezhip Sanatı (Kısa Sınav II) | |
12 | 20.Yüzyıl ilk yarısı Tezhip Sanatı Faaliyetleri(Neo Klasik Dönem) | |
13 | Sanayi-i Nefise Mektebi | |
14 | 1936´dan Günümüze Tezhip Sanatı ve Ustaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERSOY, Ayla, Türk Tezhip Sanatı, Akbank Yayınları, İstanbul 1988. ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatı, Gizem Yayınevi, İstanbul 2003. ÖZKEÇECİ, İlhan-Şule Bilge Özkeçeci, Türk Sanatında Tezhip, İstanbul 2007.,Osmanlı Ans.C.9-12, Yeni Türkiye Yayınları Ankara, Türkler Ans.C.10-12, Yeni Türkişyer Yayınları, Ankara., Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi,C.2, Ircıca, İstanbul, Halil İnalcık-Günsel Renda,Osmanlı Uygarlığı,C. 2, Ankara 2004., DİA, maddeler,C.1-44, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna yetkin olarak uyarlayabilmek. | X | |||||
2 | Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek konusunda yetkin olmak. | X | |||||
3 | Geleneksel sanatların uygulanmasında kullanılan tüm yüzey ve uygulama malzemelerini bilmek, kullanabilmek konusunda yetkin olmak. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda konusu ile ilgili tüm alanlarda, farklı yüzyıllarda kullanılan renkleri bilmek, hazırlayabilmek; tasarlanan uygulamada doğru şekilde kullanabilmek; farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları bilmek, kullanabilmek; farklı yüzyıllarda kullanılan kavramları, konuları, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini bilmek; her türlü bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilme konularında yetkinliğe sahip olmak. | X | |||||
5 | Tasarımı uygulamak veya araştırılan konuyu sunmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını bilmek, kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek konularında yetkin olmak. | X | |||||
6 | Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı yetkin olarak akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamak. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapabilme yetkinliğinde olmak. | X | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme yetkinliğine sahip olmak. Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip edip, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme yetkinliğine sahip olmak. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapacak yetkinlikte olmak. | X | |||||
11 | Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. | X | |||||
12 | Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
13 | Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme yetkinliğine sahip olmak. Sahip olunan bilgi, beceri ve fikirlerini bilimsel yöntemlerle analiz etmek, değerlendirmek için kullanabilmek yetkinliğine sahip olmak. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin sürdürülmesi gerektiği bilinci ve bunu gerçekleştirme yetkinliğine sahip olmak. | X | |||||
15 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek yetkinliğine sahip olmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eski Kitap sanatlarını bilir. | |||||||||||||||
2 | Beylikler döneminden günümüze Tezhip sanatı üsluplarını bilir. | |||||||||||||||
3 | Beylikler döneminden günümüze Tezhip sanatı üsluplarını yorumlayabilir. | |||||||||||||||
4 | Barok ve Rokoko sanatının Türk Tezhip sanatına etkilerini bilir. | |||||||||||||||
5 | Beylikler dönemi tezhip sanatından itibaren günümüze kadar olan geçiş sürecini bilir; motifler, tasarımlar ve dönemlerle ilgili yorum yapabilir. | |||||||||||||||
6 | Tezhip sanatına yön veren müzehhipleri bilir; üsluplarını karşılaştırabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 2 | 18 | 36 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |