Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Açık Kaynak Kodlu Veri Madenciliği Uygulamaları | ENF 549 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖMER FARUK SEYMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖMER FARUK SEYMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Açık kaynak kodlu veri madenciliği yazılımlarının tanıtılması ve örnek uygulamalar |
Dersin İçeriği | - Bilgi Kavramı ve Bilimsel Araştırma Süreci - Veri Türleri - Veri Madenciliği Süreci - Ölçek Türleri - Örnek Yazılımı Tanıtımı (1) - Örnek Yazılımı Tanıtımı (2) - Kümeleme Örnekleri (1) - Kümeleme Örnekleri (2) - Sınıflandırma Örnekleri (1) - Sınıflandırma Örnekleri (2) - Metin Madenciliği Örnekleri - Anket Geliştirme ve Ölçek Uygulamaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi ve Bilimsel Araştırma Süreci | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Veri Türleri | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Veri Madenciliği Süreci | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Ölçek Türleri | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Örnek Yazılımı Tanıtımı (1) | Anlatım, | |
6 | Örnek Yazılımı Tanıtımı (2) | Anlatım, | |
7 | Kümeleme Örnekleri (1) | Tartışma, Anlatım, | |
8 | Kümeleme Örnekleri (2) | Tartışma, Anlatım, | |
9 | Sınıflandırma Örnekleri (1) | Tartışma, Anlatım, | |
10 | Sınıflandırma Örnekleri (2) | Tartışma, Anlatım, | |
11 | Metin Madenciliği Örnekleri | Tartışma, Anlatım, | |
12 | Anket Geliştirme ve Ölçek Uygulamaları | Tartışma, Anlatım, | |
13 | Ödev Sunumları (1) | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
14 | Ödev Sunumları (2) | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi Kavramı ve Bilimsel Araştırma Süreci | |
2 | Veri Türleri | |
3 | Veri Madenciliği Süreci | |
4 | Ölçek Türleri | |
5 | Örnek Yazılımı Tanıtımı (1) | |
6 | Örnek Yazılımı Tanıtımı (2) | |
7 | Kümeleme Örnekleri (1) | |
8 | Kümeleme Örnekleri (2) | |
9 | Sınıflandırma Örnekleri (1) | |
10 | Sınıflandırma Örnekleri (2) | |
11 | Metin Madenciliği Örnekleri | |
12 | Anket Geliştirme ve Ölçek Uygulamaları | |
13 | Ödev Sunumları (1) | |
14 | Ödev Sunumları (2) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Veri bilimi üzerine çalışmalar yapabilecek yeteneklere sahip olur. İlgili alanlarda gerekli yazılımları ve güncel uygulamaları kullanabilme yetisi kazanır. | X | |||||
7 | Farklı bilişim sistemlerini analiz edebilir. Bu sistemlerin geliştirilmesi üzerine fikir belirtebilecek seviyeye ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgi ve Bilimsel Araştırma Süreci | |||||||
2 | Veri Türleri | |||||||
3 | Veri Madenciliği Süreci | |||||||
4 | Ölçek Türleri | |||||||
5 | Örnek Yazılımı Tanıtımı (1) | |||||||
6 | Örnek Yazılımı Tanıtımı (2) | |||||||
7 | Kümeleme Örnekleri (1) | |||||||
8 | Kümeleme Örnekleri (2) | |||||||
9 | Sınıflandırma Örnekleri (1) | |||||||
10 | Sınıflandırma Örnekleri (2) | |||||||
11 | Metin Madenciliği Örnekleri | |||||||
12 | Anket Geliştirme ve Ölçek Uygulamaları | |||||||
13 | Ödev Sunumları (1) | |||||||
14 | Ödev Sunumları (2) |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |