Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürekli Sistemlerin Titreşimleri | MTI 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Diferansiyel denklemler |
Önerilen Seçmeli Dersler | Titreşim analizi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN DAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Mehmet Emin SAYAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çubuk, şaft, kiriş, membran, plak gibi sürekli sistemlerin titreşimlerinin temelini kavramak, matematiksel olarak modelleyebilmek ve çözebilmek. |
Dersin İçeriği | Çözüm Prosedürü İçin Özdeğerler, Modal Analiz Yaklaşımları ve İntegral Dönüşüm Metotları, Laplace Ve Fourier Dönüşüm Metotları, Tel, Çubuk, Şaft, Kiriş, Membran, Plak Ve Kabuk Titreşimleri, Bilgisayar Uygulamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tellerin hareket denklemini çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Çubukların hareket denklemini çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kirişlerin hareket denklemini çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Membranların hareket denklemini çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Plakların hareket denklemini çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Temel Kavramlar Ve Terminoloji | Kelly S. G., 2000, "Fundamentals of Vibrations", McGraw Hill. |
2 | Fourier Serileri | Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. |
3 | Modal Analiz | Ginsberg J.H., 2001, “Mechanical and Structural Vibrations”, Wiley |
4 | Tel Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
5 | Tel Tİtreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
6 | Çubuk Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
7 | Çubuk Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
8 | Kiriş Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
9 | Kiriş Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
10 | Membran Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
11 | Membran Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
12 | Plak Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
13 | Plak Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
14 | Kabuk Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sürekli Sistemlerin Titreşimleri Ders Notları, Hüseyin DAL |
Ders Kaynakları | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. 3. Kelly S. G., 2000, "Fundamentals of Vibrations", McGraw Hill. 4. Ginsberg J.H., 2001, “Mechanical and Structural Vibrations”, Wiley. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tellerin hareket denklemini çözebilir. | ||||||
2 | Çubukların hareket denklemini çözebilir. | ||||||
3 | Kirişlerin hareket denklemini çözebilir. | ||||||
4 | Membranların hareket denklemini çözebilir. | ||||||
5 | Plakların hareket denklemini çözebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
1. Final | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |