Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Teorisi | UYM 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İstatistik, Bilgisayar Programlama |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT SARDUVAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Oyunlar teorisi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Oyun Teorisi, Rekabet ve Stratejiler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Stratejik Denk Oyunlar, Minimax Eşitlikleri ve Eyer Noktaları | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Matris Oyunları, Bir Oyunun Değeri ve Optimal Stratejiler, Matris Oyunları ve Lineer Programlama | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Konveks Kümeler | Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, | |
5 | Sonsuz Muhalif Oyunlar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Şartlı Kompakt Oyunlar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Pazar Rekabeti | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Konkav ve Konveks Oyunlar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Zamanlama Oyunları | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
10 | Ortaksız Oyunlar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
11 | Ortaklı Oyunlar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
12 | Aşamalı Oyunlar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
13 | N- Kişili Oyunlar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Ortaksız Oyunlar | |
3 | Stratejik Denk Oyunlar, Minimax Eşitlikleri ve Eyer Noktaları | |
4 | Matris Oyunları, Bir Oyunun Değeri ve OptimalStratejiler, Matris Oyunları ve Lineer Programlama | |
5 | Konveks Kümeler | |
6 | Sonsuz Muhalif Oyunlar | |
7 | Şartlı Kompakt Oyunlar | |
8 | Pazar Rekabeti | |
9 | Konkav ve Konveks Oyunlar | |
10 | Zamanlama Oyunları | |
11 | Ortaksız Oyunlar | |
12 | Ortaklı Oyunlar | |
13 | Aşamalı Oyunlar | |
14 | N- Kişili Oyunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sezginman, İ, Lineer Programlama Teori ve Problemleri, YTÜ Yayınları, Yayın No: 187, İstanbul, 1986. Ahlatçıoğlu, M., Tiryaki, F., Oyunlar Teorisi, YTÜ Yayınları, Yayın No: 4, İstanbul, 1998. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Matematiksel analiz, diferansiyel denklemler, olasılık teorisi ve istatistik gibi konularda uzmanlaşır, gerçek dünya problemlerini matematiksel olarak modelleme becerisi kazanır, matematiksel modelleme teknikleri ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. Matematiksel problemleri bilgisayarlar ve matematiksel yazılım araçları kullanarak çözebilme yeteneği kazanır. Endüstri ve iş dünyasıyla iş birliği yapacak ve matematiksel problemlere pratik çözümler sunacak yeterliliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |||||||
2 | Stratejik Denk Oyunlar, Minimax Eşitlikleri ve Eyer Noktaları | |||||||
3 | Matris Oyunları, Bir Oyunun Değeri ve Optimal Stratejiler, Matris Oyunları ve Lineer Programlama | |||||||
4 | Konveks Kümeler | |||||||
5 | Sonsuz Muhalif Oyunlar | |||||||
6 | Şartlı Kompakt Oyunlar | |||||||
7 | Pazar Rekabeti | |||||||
8 | Konkav ve Konveks Oyunlar | |||||||
9 | Zamanlama Oyunları | |||||||
10 | Ortaksız Oyunlar | |||||||
11 | Ortaklı Oyunlar | |||||||
12 | Aşamalı Oyunlar | |||||||
13 | N- Kişili Oyunlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |