Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fitokimyasal Analiz | OGK 683 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitkisel Kaynaklı Bileşiklerin Tedavide Kullanımının Artması ve Doğal Kaynaklı Bileşiklerin Sentetik İlaç Kimyasında Model Olması, Bitki Kimyasının Önemini Son Yıllarda Artırmıştır. Bitki Kimyası Çalışacak Olan Araştırmacılar İçin Yararlı Olacaktır. |
Dersin İçeriği | Giriş. Bitki Analiz Metodları, Fenolik Bileşikler. Terpenler. Organik Asitler. Lipidler ve İlgili Bileşikler. Azot İçeren Bileşikler. Şekerler ve Türevleri. Makromoleküller |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerden Kimyasal bileşiklerin izolasyon yöntemleri anlatılacak | Anlatım, | |
2 | İzole edilen kimyasalların saflaştırma yöntemleri tartışılacak. | Anlatım, | |
3 | Bitkilerde yer alan bileşikler sınıflandırılacak | Anlatım, | |
4 | Sınıflandırılan bileşiklerin yapıları kavranacak | Anlatım, | |
5 | Bitkilerde var olan bileşikleri biyolojik etkileri öğrenilecek | Anlatım, | |
6 | İzolasyon yöntemleri, ekstraksiyon ve kromatografik yöntemler | Anlatım, | |
7 | İzole edilen bileşiklerin yapı aydınlatılmalar kavranacak | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bitki Analiz Metodları | |
3 | Bitki Analiz Metodları | |
4 | Fenolik Bileşikler ve Analiz Yöntemleri | |
5 | Fenolik Bileşikler ve Analiz Yöntemleri | |
6 | Terpenler | |
7 | Terpenler | |
8 | Organik Asitler | |
9 | Vize | |
10 | Lipidler ve İlgili Bileşikler | |
11 | Azot İçeren Bileşikler | |
12 | Şekerler ve Türevleri | |
13 | Makromoleküller. | |
14 | Makromoleküller. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Harborne, J.B., Phytochemical Methods, Chapman and Hall.1993 |
Ders Kaynakları | 2-Fischer, N., Isman, M.B., Stafford, H.A., Modern Phytochemical Methods, Plenum Pres. 1990. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Organik Kimya alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
8 | Organik Kimya Bilim dalı için gerekli modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bitkilerden Kimyasal bileşiklerin izolasyon yöntemleri anlatılacak | ||||||||
2 | İzole edilen kimyasalların saflaştırma yöntemleri tartışılacak. | ||||||||
3 | Bitkilerde yer alan bileşikler sınıflandırılacak | ||||||||
4 | Sınıflandırılan bileşiklerin yapıları kavranacak | ||||||||
5 | Bitkilerde var olan bileşikleri biyolojik etkileri öğrenilecek | ||||||||
6 | İzolasyon yöntemleri, ekstraksiyon ve kromatografik yöntemler | ||||||||
7 | İzole edilen bileşiklerin yapı aydınlatılmalar kavranacak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 15 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |