Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Sentez Dızaynı | OGK 587 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET TUTAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET TUTAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organik kimyadaki bir araştırıcının hedeflediği bir bileşiğin nasıl sentezleneceğini kavraması açısından gerekli olan bir derstir |
Dersin İçeriği | Parçalanmalara Giriş, Birli Parçalanmalar, İkili parçalanmalar, Perisklik Reaksiyonlar, Heteroatoms ve Heterosiklik Bileşikler, Küçük Halkalar İçin Özel Metotlar, Strateji, İleri Çalışmalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu ders sonunda, Organik Kimyada araştırma yapacak bir araştırıcının hedeflemeyi düşündüğü bir bileşiği, hangi çıkış bileşiklerle ve hangi reaksiyon şartlarıyla sentezleyebileceğini öğrenir ve ilgili sentezin mekanizmasını yazma kabiliyetine kavuşur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Çok basamaklı sentezleri dizayn eder | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Sentetik problemleri çözmeyi öğrenir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sentez dizaynını analitik yaklaşım önerir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Basit organik reaksiyonların mekanizmalarını çizer | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | C-C, C-N ve C-O bağların nerede ve nasıl kopacağını öğrenir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Parçalanmalara Giriş | |
2 | Basit alkol ve basit olefinlerin parçalanması | |
3 | Aril Keton ve Basit Ketonların Parçalanması | |
4 | İkili Parçalanmalar, 1,3-dioksijenli Yapılar, 1,5-Dikarbonil Bileşikler | |
5 | 1,4-dioksijenli yapılar, 1,6-dikarbonil bileşikler | |
6 | Perisiklik Reaksiyonlar | |
7 | Heteroatomlar: Eterler ve Aminler | |
8 | Heterosiklik Bileşikler, Amino Asitler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Küçük Halkalı Bileşikler: Üç Üyeli Halkalar, Dört Üyeli Halkalar | |
11 | Strateji, Odaklanmış Sentezler, Stratejik Araçlar, | |
12 | Mümkün Olan Tüm Parçalanmalar, Alternatif FGI, | |
13 | Fonksiyonel Grup Katılması | |
14 | İleri Çalışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]S. Warren, Designing Organic Syntheses, John Wiley&Sons, 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Organik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Organik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bu ders sonunda, Organik Kimyada araştırma yapacak bir araştırıcının hedeflemeyi düşündüğü bir bileşiği, hangi çıkış bileşiklerle ve hangi reaksiyon şartlarıyla sentezleyebileceğini öğrenir ve ilgili sentezin mekanizmasını yazma kabiliyetine kavuşur. | |||||||
2 | Çok basamaklı sentezleri dizayn eder | |||||||
3 | Sentetik problemleri çözmeyi öğrenir | |||||||
4 | Sentez dizaynını analitik yaklaşım önerir | |||||||
5 | Basit organik reaksiyonların mekanizmalarını çizer | |||||||
6 | C-C, C-N ve C-O bağların nerede ve nasıl kopacağını öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |