Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğal Bileşiklerin Sentezi | OGK 588 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özelikle son yıllarda doğal bileşiklerin ilaç olarak kullanımına ilgi artmıştır. Doğal bileşiklerin kaynaklarındaki miktarlarının az olması , saf olarak elde edilmelerini zorlaştırmaktadır. Bu nedenle doğal bileşiklerin sentezine olan ilgi artmıştır. Bu ders ile değişik doğal bileşiklerin sentezi ve sentez yöntemleri incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Total sentez, Flavonoidlerin Sentezi, Terpenlerin Sentezi, Alkaloitlerin sentezi, Dihidroprimidon Bileşiklerinin Sentezi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğal bileşikler için sentez dizaynı tasarlar | Anlatım, | |
2 | Tasarlanan sentez dizaynının kullanabilirliğini irdeler | Anlatım, | |
3 | Doğal bileşiklerin sentez mekanizmalarını kavrar, | Anlatım, | |
4 | Sentezlenen bileşiklerin izolasyon metotlarını kavrar, | Anlatım, | |
5 | Doğal bileşiklerin biyolojik özelliklerini kavrar | Anlatım, | |
6 | Bileşiklerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
7 | Sentezlenen bileşiklerin yapı aydınlatılmasını kavrar. | Anlatım, | |
8 | Total Sentez anlamını kavrar. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Retro Sentetik Analiz ve Önemi | |
2 | Total Sentez ve Önemi | |
3 | Flavonoitlerin Sentezi | |
4 | Flavonoitlerin Total Sentezi | |
5 | Flavonoitlerin Yapılarının Spektroskopik Yöntemlerle Aydınlatılması | |
6 | Terpenlerin Sentezi | |
7 | Terpenlerin Yapılarının Spektroskopik Yöntemlerle Aydınlatılması | |
8 | Alkaloitlerin Sentezi | |
9 | Arasınav | |
10 | Alkaloitlerin Yapılarının Spektroskopik Yöntemlerle Aydınlatılması | |
11 | Dihidroprimidon Bileşiklerinin Sentezi | |
12 | Dihidroprimidon Bileşiklerinin Farmakolojik Etkilerin İncelenmesi | |
13 | Dihidroprimidon Bileşiklerinin Yapılarının Spektroskopik Yöntemlerle Aydınlatılması | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-I.H., Mulzer, Natural Product Synthesis I: Targets, Methods, Concepts (Topics in Current Chemistry),Springer Verlag (2005). |
Ders Kaynakları | 2-T.L., Ho, Enantioselective Synthesis : Natural Products from Chiral Terpenes ,Wiley-Interscience; 1 edition (1992). 3-L.Finar, Organic Chemistry, Vol.2, Longman, 1975 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Organik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Organik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Doğal bileşikler için sentez dizaynı tasarlar | |||||||
2 | Tasarlanan sentez dizaynının kullanabilirliğini irdeler | |||||||
3 | Doğal bileşiklerin sentez mekanizmalarını kavrar, | |||||||
4 | Sentezlenen bileşiklerin izolasyon metotlarını kavrar, | |||||||
5 | Doğal bileşiklerin biyolojik özelliklerini kavrar | |||||||
6 | Bileşiklerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
7 | Sentezlenen bileşiklerin yapı aydınlatılmasını kavrar. | |||||||
8 | Total Sentez anlamını kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 15 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |