Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidrojen Enerjisi ve Fotokatalitik, Fotoelektrokimyasal Yöntemler | FZK 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY GÜY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans üstü öğrencilere yenilebilir enerji kaynakları ve hidrojen enerjisinin önemi, hidrojen üretim tekniklerinden fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal proseslerin mekanizması, hidrojenin depolanması, kullanımı ve hidrojen teknolojileri hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bölüm 1. Yenilebilir enerji kaynakları Bölüm 2. Hidrojen enerjisi ve önemi Bölüm 3. Hidrojenin üretim yöntemleri Bölüm 4. Sudan fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretim mekanizmaları Bölüm 5. Sudan fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretimi için fotokatalizörler Bölüm 6. Fotokatalizörlerin elektrokimyasal karakterizasyonu Bölüm 7. Hidrojen depolama teknikleri Bölüm 8. Hidrojen enerjisinin kullanım alanları Bölüm 9. Hidrojen teknolojilerinde son gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidrojen enerjisinin özelliklerini ve önemini kavrar | Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Hidrojenin üretim yöntemlerini karşılaştırır ve başkalarına aktarır | Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Gezi / Gözlem, | |
3 | Sudan fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretim mekanizmalarını kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Gezi / Gözlem, | |
4 | Sudan fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretimi için fotokatalizörlerin sınıflandırır ve karşılaştırır | Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Gezi / Gözlem, | |
5 | Hidrojenin depolama tekniklerini ve kullanım alanlarını değerlendirebilir ve tavsiye edebilir | Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Gezi / Gözlem, | |
6 | Hidrojen teknolojilerinde son gelişmeleri değerlendirir. | Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | |
2 | Hidrojen enerjisi hakkında genel bilgi | |
3 | Hidrojenin yakıt olarak özellikleri | |
4 | Hidrojenin üretim yöntemleri | |
5 | Hidrojenin üretim yöntemleri | |
6 | Sudan fotokatalitik hidrojen üretim mekanizması | |
7 | Sudan fotoelektrokimyasal hidrojen üretim mekanizması | |
8 | Fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretimi için fotokatalizörler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Elektrokimyasal karakterizasyonlar | |
11 | Fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretimin etkinliğine etki eden faktörler | |
12 | Hidrojen depolama teknikleri | |
13 | Hidrojen depolama teknikleri | |
14 | Hidrojen teknolojilerinde son gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] GÜY, N., Hidrojen Enerjisi ve Fotokatalitik, Fotoelektrokimyasal Yöntemler Ders Notları, 2021. |
Ders Kaynakları | [1] Moradi, Z., Jahromi, S.Z., Ghaedi, M., Design of active photocatalysts and visible light photocatalysis. Ghaedi, M. (eds); Interface Science and Technology, Elsevier Inc:Chapter 9, pp. 557-623, 2021. [2] Wang, X., Anpo, M., Fu, X., (eds); Current Developments in Photocatalysis and Photocatalytic Materials New Horizons in Photocatalysis. Elsevier:Amsterdam, 2020. [3] Marcì, G., Palmisano, L., Heterogeneous Photocatalysis Relationships with Heterogeneous Catalysis and Perspectives. Elsevier:Amsterdam, 2019. [4] Ameta, R., Solanki, M. S., Benjamin, S., Ameta, S. C., Photocatalysis. Ameta, S.C and Ameta, R. (eds); Advanced Oxidation Processes for Waste Water Treatment: Emerging Green Chemical Technology, Elsevier Inc:Chapter 6, pp. 135-175, 2018. [5] Coronado, J.M., Fresno, F., Hernández-Alonso, M.D, Portela, R. (eds); Design of Advanced Photocatalytic Materials for Energy and Environmental Applications. Springer:London, 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Fizikokimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Fizikokimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hidrojen enerjisinin özelliklerini ve önemini kavrar | |||||||
2 | Hidrojenin üretim yöntemlerini karşılaştırır ve başkalarına aktarır | |||||||
3 | Sudan fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretim mekanizmalarını kavrar | |||||||
4 | Sudan fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretimi için fotokatalizörlerin sınıflandırır ve karşılaştırır | |||||||
5 | Hidrojenin depolama tekniklerini ve kullanım alanlarını değerlendirebilir ve tavsiye edebilir | |||||||
6 | Hidrojen teknolojilerinde son gelişmeleri değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |