Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Biyokimya | BYK 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I ve Biyokimya II derslerinin alınması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı araştırma görevlileri. |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Biyokimyadaki bazı konuların daha ileri seviyede incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Biyokimyadaki bazı ileri düzeydeki konular. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler makromoleküllerin yapı, kimya ve fonksiyonlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Öğrenciler makromoleküllerin biyosentez ve yıkımlarını öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Öğrenciler gen ifadesi ve düzenlenmesini tanımlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Öğrenciler enzim aktivitesinin düzenlenmesini öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Öğrenciler temel metabolik yolların düzenlenmesini öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Öğrenciler termodinamik ve biyoenerjetjğin temel kavramlarını öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre içi bilgi akışı | [1] Sayfa 1-20. |
2 | Proteinler | [1] Sayfa 21-40. |
3 | Enzimler | [1] Sayfa 41-80. |
4 | Hormonlar | 1] Sayfa 41-80. |
5 | Biyoenerjetik | [1] Sayfa 81-100. |
6 | Karbohidrat Metabolizması | [1] Sayfa 101-140. |
7 | Karbohidrat Metabolizması | [1] Sayfa 101-140. |
8 | Lipid Metabolizması. | [1] Sayfa 141-180. |
9 | ARA SINAV | |
10 | Lipid Metabolizması | [1] Sayfa 141-180. |
11 | Amino asit ve Protein Metabolizması | [1] Sayfa 181-220. |
12 | Amino asit ve Protein Metabolizması | [1] Sayfa 181-220. |
13 | Nükleotid Metabolizması | [1] Sayfa 221-240. |
14 | Metabolizmanın bütünlüğü ve koordinasyonu | [1] Sayfa 241-260. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yıldırım K., İleri Biyokimya Ders Notları, 2008 , Sakarya. |
Ders Kaynakları | [2] Nelson, D.L. and Cox, M.M., Lehninger Principles of Biochemistry, Fourth edition, Worth Publishers Inc., USA, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyokimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
7 | Biyokimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler makromoleküllerin yapı, kimya ve fonksiyonlarını tanımlar. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
2 | Öğrenciler makromoleküllerin biyosentez ve yıkımlarını öğrenir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
3 | Öğrenciler gen ifadesi ve düzenlenmesini tanımlar. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
4 | Öğrenciler enzim aktivitesinin düzenlenmesini öğrenir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
5 | Öğrenciler temel metabolik yolların düzenlenmesini öğrenir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
6 | Öğrenciler termodinamik ve biyoenerjetjğin temel kavramlarını öğrenir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |