Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Kütle Spektrometrisi | ANK 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDİL ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDİL ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders tüm kimya bölümündeki yüksek lisans öğrencilerine kütle spektrometresi hakkında ileri seviyede bilgi kazandırmak ve kütle spektrometreleri ile yapacakları analizleri nasıl değerlendirecekleri konusunda eğitmektir. |
Dersin İçeriği | 1. Ders hakkında genel bilgi ve kütle spektrometresinin temelleri 2. Kütle analizörleri 2.1. Sektör and uçuş zamanlı kütle spektrometreleri, çözünürlük ve doğruluk 2.3. Kuadrupol kütle spektrometreleri 2.4. 3D ve doğrusal İyon trap, FTICR, Orbitrap kütle spektrometreleri 3. Kütle spektrumlari genel bakış ve izotoplar 4. İyon kaynakları 4.1.Elektron çarpışma ve kimyasal iyonlaşma iyon kaynakları 4.2. Elektrosprey, ambient ve MALDI iyonlaşma kaynakları 4.3. ICP, FAB, SIMS and diğer iyonlaşma kaynakları 5. Kütle spektrum (EI, CI, ESI, MALDI) yorumları. 6. Kütle spektrometresi genel uygulamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler kütle spektrometrik dataları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Kütle spektrometrik aletleri kullanabilir | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kütle spektrometrik tekniklerin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Analizlerde hangi tekniğin kullanılacağını bilirler | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Bilinmeyen madde analizinde kütle spektrometresinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Diğer spektroskopik teknikler ile kütle spektrometresinin birbirini nasıl tamamladığını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hoffmann & Stroobant Mass Spectrometry, Principles and Applications, 3rd. Ed. ISBN: 0471485667 |
Ders Kaynakları | Hoffmann & Stroobant Mass Spectrometry, Principles and Applications, 3rd. Ed. ISBN: 0471485667 McLafferty & Turecek Interpretation of Mass Spectra, 4th Ed., ISBN: 0935702253 Mass Spectrometry Gross, Jürgen H, 2nd ed. 2011, XX, 754p. 552 illus.. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Analitik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Analitik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler kütle spektrometrik dataları değerlendirir | |||||||
2 | Kütle spektrometrik aletleri kullanabilir | |||||||
3 | Kütle spektrometrik tekniklerin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olur | |||||||
4 | Analizlerde hangi tekniğin kullanılacağını bilirler | |||||||
5 | Bilinmeyen madde analizinde kütle spektrometresinin önemini kavrar | |||||||
6 | Diğer spektroskopik teknikler ile kütle spektrometresinin birbirini nasıl tamamladığını öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |