Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimyasal Analizde Metot Seçimi | ANK 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ, |
Dersin Yardımcıları | Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çeşitli kimyasal analiz metotlarının özellikleri ve prensiplerine uygun olarak hangisinin kullanılması gerektiğinin seçilmesi |
Dersin İçeriği | Kimyasal analizin tanımı ve önemi; gravimetrik analiz metotları; titrimetrik analiz metotları; kimyasal analiz metoduna uygun cihazın seçimi; madde miktarına ve örneğin özelliğine göre uygun metodun seçimi; spektrokimyasal metotlara giriş; kromatografik metotlara giriş; ana bileşen, yan bileşen ve eser element analizlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar; inorganik maddelerde kullanılan metotların özellikleri ve tayin sınırları; polimerik maddelerin analizinde kullanılan metotlar; polimerik maddelerin özellikleri ve analizlerinden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi; organik bileşiklerin analizinde kullanılan metotlar, organik bileşiklerin özellikleri ve analizlerinden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal analizin önemini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Gravimetrik analiz metotlarını örneklendirir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Madde miktarına ve örneğin özelliğine göre uygun metodun seçimini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Ana bileşen, yan bileşen ve eser element analizlerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, | |
5 | İnorganik maddelerde kullanılan metotların özellikleri ve tayin sınırlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Organik bileşiklerin analizinde kullanılan metotları karşılaştırır | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Kimyasal analize uygun bir metot seçimini önerir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal analizin tanımı ve önemi | |
2 | Gravimetrik Analiz Metotları | |
3 | Titrimetrik Analiz Metotları | |
4 | Kimyasal analiz metoduna uygun cihazın seçimi | |
5 | Madde miktarına ve örneğin özelliğine göre uygun metodun seçimi | |
6 | Spektrokimyasal Metotlara Giriş | |
7 | Kromatografik Metotlara Giriş | |
8 | Ara sınav | |
9 | Ana bileşen, yan bileşen ve eser element analizlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar | |
10 | İnorganik maddelerde kullanılan metotların özellikleri ve tayin sınırları | |
11 | Polimerik maddelerin analizinde kullanılan metotlar | |
12 | Polimerik maddelerin özellikleri ve analizlerinden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi | |
13 | Organik bileşiklerin analizinde kullanılan metotlar | |
14 | Organik bileşiklerin özellikleri ve analizlerinden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Sevinç, M, Kimyasal Analiz Yöntemleri, Beril Yayınları, 2003. |
Ders Kaynakları | 2) Dikman, E., Kimyasal Analize Giriş, 1974. 3) P. Gy Sampling for Analytical Purposes, J. Wiley and Sons, 1998. 4) Francis Rouessac and Annick Rouessac; translated by Francis and Annick Rouessac and Steve Brooks, Chemical analysis: modern instrumentation methods and techniques, Chichester, England; Hoboken, NJ: John Wiley, 2007. 5) Eser analiz (Kimyasal iz analiz) Yaz Okulu, Ege Üniv. Fen Fak. Kimya Bölümü, İzmir, 2001. 6) www.tse.org.tr |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Analitik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Analitik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimyasal analizin önemini tanımlar. | |||||||
2 | Gravimetrik analiz metotlarını örneklendirir | |||||||
3 | Madde miktarına ve örneğin özelliğine göre uygun metodun seçimini uygular | |||||||
4 | Ana bileşen, yan bileşen ve eser element analizlerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar. | |||||||
5 | İnorganik maddelerde kullanılan metotların özellikleri ve tayin sınırlarını tanımlar. | |||||||
6 | Organik bileşiklerin analizinde kullanılan metotları karşılaştırır | |||||||
7 | Kimyasal analize uygun bir metot seçimini önerir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |