Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Spektroskopik Teknikler I | ANK 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDİL ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDİL ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin spektroskopik teknikler hakkındaki bakış açılarının gelişmesine yardımcı olacaktır. Genel olarak deneysel spektroskopik sonuçları değerlendirebileceklerdir ve bunları kendi araştırma alanlarında kullanabileceklerdir. Öğrenciler aynı zamanda spektroskopik tekniklerle ilgili olarak pratik deneyimler kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği | 1. Spektroskopiye giriş ve spektrokimyasal ölçümler. 2. Elektromanyetik Işıma 3. Spektrometre ve parçaları 4. Atomik ve moleküler spektroskopi 5. Moleküler spektroskopiye giriş ve ışığın önemi. 6. UV-Görünür bölge spektroskopisi. 7. Moleküler lüminesanas spektroskopisi 8. Infrared spektroskopisi 9. Raman spektroskopisi ve saçılma olayı 10. NMR spektrokopisi ve manyetik etki 11. Kütle spektrometresi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler spektroskopik dataları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | En çok kullanılan spektroskopik aletleri kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Spektroskopik tekniklerin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Analizlerde hangi metodu seçeceklerini bilirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Araştırmalarında kullanacakları teknikleri bilirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Bilinmeyen madde analizinde spektroskopinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Farklı spektroskopik teknikleri birbirini nasıl tamamladığını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spektroskopi ve spektroskopik ölçümler | 1 |
2 | Elektromanyetik dalgalar, aynalar, prizmalar, interferometreler | 1 |
3 | Spektroskopik aletler ve genel özellikleri | 1 |
4 | Signal-gürültü ornaları, gürültü kaynakları ve türleri | 1 |
5 | Moleküler spektroskopiye giriş. | 1 |
6 | UV ve görünür bölge spektrofotometresi, Beers Law | 1 |
7 | Lüminesans spektroskopisi | 1 |
8 | Infrared spektroskopisi | 1 |
9 | Infrared spekturumları ve örnek problem çözümleri | 1 |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | Raman Spektrsokopisi | 1 |
12 | NMR Spektrsokopisi | 1 |
13 | Kütle Spektrometreleri | 1 |
14 | Molekül yapısı aydınlatma örnek problem çözümleri | 1 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Analytical Chemistry, J. -M. Mermet, M. Otto, H. M. Widmer, Willey-VCH, Wenheim, 1997 |
Ders Kaynakları | 2. Symmetry and spectroscopy, Daniel C. Harris and Michael D. Bertolucci, Oxford University, New York, 1989. 3. Spectrochemical Analysis, James D. Ingle, Jr, Stanly R. Crouch, Prentice Hall,New Jersey, 1988. 4. Instrumental Analysis, Douglas A. Skoog, James J. Leary, Saunders College Publishing, Orlando, 1992 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Analitik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
7 | Analitik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler spektroskopik dataları değerlendirir | |||||||
2 | En çok kullanılan spektroskopik aletleri kullanabilir | |||||||
3 | Spektroskopik tekniklerin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olur | |||||||
4 | Analizlerde hangi metodu seçeceklerini bilirler | |||||||
5 | Araştırmalarında kullanacakları teknikleri bilirler | |||||||
6 | Bilinmeyen madde analizinde spektroskopinin önemini kavrar | |||||||
7 | Farklı spektroskopik teknikleri birbirini nasıl tamamladığını öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |