Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eser Element Analiz Metotlar | ANK 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eser düzeyde bulunan elementlerin analiz metotlarının öğretilmesi ve analize hazırlık yaklaşımlarının belirlenmesi |
Dersin İçeriği | Eser analizin ve metot seçiminin önemi. Eser analizde numune alma. Numune hazırlama. Verilerin elde edilmesi ve Kalibrasyon. Ön ayırma ve ön deriştirme. Ayırma tekniklerine giriş ve tanımlar. Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC). Otomasyon ve sıvı ortamda analiz. Ağır metal analizinde yeni gelişmeler. Ağır metallerin Voltametrik teknikle tayini. Spektroskopide hızlı analiz için son gelişmeler. Atomik spektroskopik tekniklerle analiz. Plazma ve hibrit teknikler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ders sonunda eser düzeyde analiz nasıl yapılır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bunun için ne gibi metot ve teknikler kullanılmalıdır gibi sorulara cevap verilebilir düzeye gelinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eser analizin ve metot seçiminin önemi | |
2 | Eser analizde numune alma | |
3 | Numune hazırlama | |
4 | Verilerin elde edilmesi ve Kalibrasyon | |
5 | Ön ayırma ve ön deriştirme | |
6 | Ayırma tekniklerine giriş ve tanımlar | |
7 | Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC) | |
8 | Otomasyon ve sıvı ortamda analiz | |
9 | Ağır metal analizinde yeni gelişmeler | |
10 | ARASINAV | |
11 | Ağır metallerin Voltametrik teknikle tayini | |
12 | Spektroskopide hızlı analiz için son gelişmeler | |
13 | Atomik spektroskopik tekniklerle analiz | |
14 | Plazma ve hibrit teknikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Eser analiz (Kimyasal iz analiz) Yaz Okulu, Ege Üniv. Fen Fak. Kimya Bölümü, İzmir |
Ders Kaynakları | 1. Zygmunt Marczenko, Separation and spectrophotometric determination of elements, wiley, chichester, 1986. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Analitik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Analitik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ders sonunda eser düzeyde analiz nasıl yapılır | |||||||
2 | Bunun için ne gibi metot ve teknikler kullanılmalıdır gibi sorulara cevap verilebilir düzeye gelinir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |