Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çeviri ve Değişim | CEV 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN ERSOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünya koşulları ekonomik, teknolojik, politik ve kültürel açıdan sürekli bir değişim içindedir. Dolayısıyla bu değişim birçok açıdan çeviri etkinliğine de etki etmektedir ve bu alanda değişimlere neden olmaktadır. Dolayısıyla çeviri alanında sorunsuz bir çeviri etkinliğinin sağlanması ancak değişimin oluşturduğu yeni koşulların dikkate alınmasıyla söz konusu olacaktır. Bu anlamda bu derste, dünyamızda hangi önemli değişimlerin meydana gelmekte olduğu, bu değişimlerin insanların hayatına nasıl etki ettiği, gereksinimlerini nasıl değiştirdiği, dolayısıyla da çeviri alanına etkilerinin ne olduğu, bu değişimlere paralel olarak çeviri de nelerin değiştiği ve değişmediği, nelerin nasıl değişmesi gerektiği gibi soruları ele alınması gerekmektedir. |
Dersin İçeriği | Çeviri ve Değişim dersi, dünyadaki ekonomik, politik, teknolojik ve kültürel değişimlerin çeviri alanında oluşturdukları sorunların fark edilmesini ve ortadan kaldırılmasına yönelik çözümleri ele almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler dünyadaki ekonomik, politik, teknolojik ve kültürel değişimleri öğrenir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Öğrenciler değişimlerin çevirmene, alıcı kitleye, çeviri sürecine etkilerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Değişim sonucu oluşan yeni çeviri gereksinimlerini ve talepleri kavrar. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çeviri gereksinim ve taleplerine çözümler üretir | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyadaki ekonomik, politik, teknolojik ve kültürel değişimler | |
2 | Dünyadaki ekonomik, politik, teknolojik ve kültürel değişimler | |
3 | Dünyadaki ekonomik, politik, teknolojik ve kültürel değişimler | |
4 | Değişimlerin çevirmene etkileri | |
5 | Değişimlerin çevirmene etkileri | |
6 | Değişimlerin çeviri sürecine etkileri | |
7 | Değişimlerin çeviri sürecine etkileri | |
8 | Değişimlerin alıcı kitleye etkileri | |
9 | Değişimlerin alıcı kitleye etkileri | |
10 | Değişim sonucu oluşan yeni çeviri gereksinim ve talepleri | |
11 | Değişim sonucu oluşan yeni çeviri gereksinim ve talepleri | |
12 | Yeni çeviri gereksinim ve taleplerine çözümler | |
13 | Yeni çeviri gereksinim ve taleplerine çözümler | |
14 | Yeni çeviri gereksinim ve taleplerine çözümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Einführung in die Softwarelokalisierung, Tübingen 2005 -Dolmetschen und Übersetzen, Tübingen und Basel 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çeviribilimin yaşadığı dönüş ve paradigma değişimlerini tarihsel süreçte yorumlar, günümüzün bakış açısıyla ele almak ve geleceğe dair öngörülerde bulunur. | ||||||
2 | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir; derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
3 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez eder, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanır. | X | |||||
4 | Çevirmenin kültürel ve toplumsal rolüne yönelik bilgi ve becerilerini kullanabilmek; iş hayatının gereksinimlerini ve iş profillerini izleyebilme bilgi ve becerisini kullanabilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler dünyadaki ekonomik, politik, teknolojik ve kültürel değişimleri öğrenir. | ||||||||||
2 | Öğrenciler değişimlerin çevirmene, alıcı kitleye, çeviri sürecine etkilerini öğrenir. | ||||||||||
3 | Değişim sonucu oluşan yeni çeviri gereksinimlerini ve talepleri kavrar. | ||||||||||
4 | Çeviri gereksinim ve taleplerine çözümler üretir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |