Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-Devlet Uygulamaları | SAU 033 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve teknoloji tarihindeki gelişmeleri anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Devlet anlayışında ve kamu yönetiminde yaşanan değişimleri öğretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | E-Devlete geçiş sürecindeki altyapı gereksinimlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Dünyadaki E-Devlet uygulamalarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Türkiye’deki bilgi toplumu çalışmalarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Türkiye’deki E-Devlet uygulamalarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim Ve Teknolojide Tarihi Gelişim | |
2 | Bilim Ve Teknolojide Tarihi Gelişim | |
3 | İslam Dünyasında ve Türklerde Bilim | |
4 | İslam Dünyasında ve Türklerde Bilim | |
5 | Devlet Anlayışında Ve Kamu Yönetiminde Yaşanan Değişimler | |
6 | Devlet Anlayışında Ve Kamu Yönetiminde Yaşanan Değişimler | |
7 | E-Devlet, Yararları Ve Altyapı Gereksinimleri | |
8 | E-Devlet, Yararları Ve Altyapı Gereksinimleri | |
9 | Ara sınav | |
10 | Türkiye bilgi toplumu çalışmaları | |
11 | Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları | |
12 | Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları | |
13 | Dünyadan E-Devlet Uygulamaları | |
14 | Dünyadan E-Devlet Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. http://www.bilgitoplumu.gov.tr 2. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilim/ 3. Yücel, İ., H., “Bilim-teknoloji politikaları ve 21. yüzyılın toplumu”, Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı. Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Araştırma Dairesi Başkanlığı, Temmuz 1997. ISBN 975-19-1806-5 4. Yücel, İ., H., “Türkiye’de Bilim Teknoloji Politikaları ve İktisadi Gelişmenin Yönü”, Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, 2006. 5. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilisim/e-devlet/tr2004.pdf 6. “e-Devlet: Kamuda Ortak Bilgi-Veri Paylaşımı”, Mart 2004, TBD, Ankara, http://eski.tbd.org.tr/webler/kamubiby/raporlarPDF/RP2-2004.pdf 7. Türkiye Bilişim Şurası, E-Devlet Çalışma Grubu Raporu, Mayıs 2002 8. http://www.btk.gov.tr/eimza/eimza_yasasi.htm 9. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/ 10. http://edevlet.turksat.com.tr/v2/faq 11. United Nations E-Government Survey 2010, Department of Economic and Social Affairs, United Nations/New York, 2010 12. http://www.tuik.gov.tr 13. Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planı, 2006-2010, Değerlendirme Raporu, RaporNo:5, Devlet Planlama Teşkilatı BilgiToplumu Dairesi, Mart2010 14. Bilgi Toplumu Stratejisi Ölçümleme Dokümanı, 2006-2010, Devlet Planlama Teşkilatı, 2009 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bilim ve teknoloji tarihindeki gelişmeleri anlatır. |
2 | Devlet anlayışında ve kamu yönetiminde yaşanan değişimleri öğretir. |
3 | E-Devlete geçiş sürecindeki altyapı gereksinimlerini tanımlar. |
4 | Dünyadaki E-Devlet uygulamalarını anlatır |
5 | Türkiye’deki bilgi toplumu çalışmalarını tanımlar. |
6 | Türkiye’deki E-Devlet uygulamalarını anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |