Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletme Analitiği | YBS 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Bahadır AKTAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde giderek artan veriyi bilgiye dönüştürerek, işletmelere rekabet avantajı sağlayacak farklı çözümler sunmak oldukça önem kazanmıştır. Bu bağlamda, güncel yazılımlarla verilerin düzenlenmesi, görselleştirilmesi, analizi ve yorumlanmasına yönelik öğrenci yetkinliklerini arttırmaktir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, işletme analitiği ile ilgili temel kavramlar, yöntemler ve yazılımlar tanıtılarak, veri düzenleme, veri görselleştirme, betimsel analitik, çıkarımsal analitik ve veri madenciliği konuları ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş analitiğini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İş analitiği ile ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | İş analitiğinde kullanılan betimsel yöntemleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | İş analitiğinde kullanılan kestirimci yöntemleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | İş analitiğinde kullanılan güncel yazılımları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | İş analitiğinde kullanılan güncel yazılımları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Verilerin ne şekilde toplanacağını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Verileri düzenlemeyi bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Arasınav | Doğru Yanlış Testleri, | |
10 | Verileri denetlemeyi bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
11 | Veriyi görselleştirir | Anlatım, Tartışma, | |
12 | Veriyi görselleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
13 | İş analitiği ile ilgili uygulamaları bir güncel yazılım kullanarak yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
14 | İş analitiği ile ilgili uygulamaları bir güncel yazılım kullanarak yapar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletme analitiğine giriş | |
2 | İşletme analitiğinin temel kavramları | |
3 | İşletme analitiğinde kullanılan betimsel yöntemler | |
4 | İşletme analitiğinde kullanılan kestirimci yöntemler | |
5 | İşletme analitiğinde kullanılan yazılımlar | |
6 | İşletme analitiğinde kullanılan yazılımlar | |
7 | Verilerin toplanması | |
8 | Verilerin düzenlenmesi | |
9 | Arasınav | |
10 | Verilerin denetlenmesi | |
11 | Verilerin görselleştirilmesi | |
12 | Verilerin görselleştirilmesi | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akar, C., (2018), İş Analitiği Excel Uygulamalı Yönetsel Karar Verme ve Veri Analizi, Dora Yayınları Kapanoğlu, M., Abdalla, S., Gültekin, Ö., Er.F., Sönmez, H., (2016), İşletme Analitiği, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş analitiğini tanımlar | |||||||||
2 | İş analitiği ile ilgili temel kavramları bilir | |||||||||
3 | İş analitiğinde kullanılan betimsel yöntemleri bilir | |||||||||
4 | İş analitiğinde kullanılan kestirimci yöntemleri bilir | |||||||||
5 | İş analitiğinde kullanılan güncel yazılımları bilir | |||||||||
6 | İş analitiğinde kullanılan güncel yazılımları bilir | |||||||||
7 | Verilerin ne şekilde toplanacağını bilir | |||||||||
8 | Verileri düzenlemeyi bilir | |||||||||
9 | Arasınav | |||||||||
10 | Verileri denetlemeyi bilir | |||||||||
11 | Veriyi görselleştirir | |||||||||
12 | Veriyi görselleştirir | |||||||||
13 | İş analitiği ile ilgili uygulamaları bir güncel yazılım kullanarak yapar | |||||||||
14 | İş analitiği ile ilgili uygulamaları bir güncel yazılım kullanarak yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 7 | 3 | 21 |
Final | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |