Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Düşüncenin Evrimi | ISL 212 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, örgütsel düşüncenin evrimini, çağcıl örgütsel yaşamda karşılaştıkları fenomenleri anlayıp, yorumlayabilecekleri ölçüde takip edebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Modern yönetim izleğinde bilimsel yönetim, seri üretim, postmodern yaklaşımlar ve yakın dönem yaklaşımların incelenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim düşüncesinin evrimini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yönetim düşüncesinin evrimi ile örgütsel yaşam arasındaki ilişkiyi anlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yönetim düşüncesinde yaşanan çağcıl gelişmeler takip eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Örgütsel yaşamın dönüşümünü anlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Çağcıl örgütlerdeki çalışma ortamını ve ilişkilerini anlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Örgütlerin Modern Yaşamdaki Yeri | |
2 | Yönetimin ve Yönetsel Düşüncenin Evrimi | |
3 | F. W. Taylor ve Bilimsel Yönetimin İlkeleri | |
4 | -Dizi Film: The Big Bang Theory, 2. Sezon, Bölüm 18, Tartışma | |
5 | Seri Üretimin Yükselişi ve Düşüşü | |
6 | Belgesel: On The Line, Tartışma | |
7 | - Yalın Üretimin Yükselişi ve Düşüşü | |
8 | Ara sınav | |
9 | Postmodern yönetim teknikleri | |
10 | Tartışma: Premodern, Modern, Postmodern | |
11 | Toplumun McDonaldlaştırılması | |
12 | Yeni Kapitalizm Kültürü | |
13 | Tartışma: Karakter Aşınması | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | haftalık olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Taylor, F.W (2007), Bilimsel Yönetimin İlkeleri, çev. Akın, H. B, Çizgi Yayınları,Konya. Weber, M. (2013), Bürokrasi ve Otorite, çev. Akın, H. B,6. Baskı, Ankara: Adres Yayınları. Ritzer, G. (2016), Toplumun McDonaldlaştırılması, çev. Pilgir, A.E., 4. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Dikmen, A. A. (2015). Makine, iş, kapitalizm ve İnsan: gözden geçirilmiş ve genişletilmiş. Nota bene. Sennett, R. (2011). Yeni Kapitalizm Kültürü, çev. Aylin Onacak, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Fişek, K. (2012). Yönetim. Paragraf yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim düşüncesinin evrimini anlar | |||||||||
2 | Yönetim düşüncesinin evrimi ile örgütsel yaşam arasındaki ilişkiyi anlar. | |||||||||
3 | Yönetim düşüncesinde yaşanan çağcıl gelişmeler takip eder. | |||||||||
4 | Örgütsel yaşamın dönüşümünü anlar | |||||||||
5 | Çağcıl örgütlerdeki çalışma ortamını ve ilişkilerini anlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |