Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | IKY 402 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ, Arş.Gör.Dr. EMRE EROL, Arş.Gör. SAMET ÖZDEMİR, Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN, Arş.Gör.Dr. CANAN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitirme projesi olarak seçilen konuda araştırma yapmak, rapor yazmak ve hazırlanan projenin jüri önünde savunulması.
|
Dersin İçeriği | Öğrenciler, İKY ile ilgili bir konuda teorik veya uygulamalı araştırmalar yapmaktadırlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seçilen konuyla ilgili derinlemesine bilgi sahibi olmak | Gözlem, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Bireysel araştırma becerilerini artırmak | Gözlem, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Araştırılan konuyla ilgili raporlama yapabilmek | Gözlem, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Çalışmayı sözlü olarak sunma becerisi kazanmak | Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuyu seçmek | |
2 | Literatür taraması | |
3 | Literatür taraması | |
4 | Literatür taraması | |
5 | Literatür taraması ve yazım | |
6 | Literatür taraması ve yazım | |
7 | Veri toplama | |
8 | Veri toplama | |
9 | Veri toplama | |
10 | Veri analizi ve bulguların yazımı | |
11 | Veri analizi ve bulguların yazımı | |
12 | Veri analizi ve bulguların yazımı | |
13 | Sonuç ve önerilerin yazımı | |
14 | İntihal raporu ve çalışmayı sonlandırma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bitirme çalışması yazım rehberi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seçilen konuyla ilgili derinlemesine bilgi sahibi olmak | |||||||||
2 | Bireysel araştırma becerilerini artırmak | |||||||||
3 | Araştırılan konuyla ilgili raporlama yapabilmek | |||||||||
4 | Çalışmayı sözlü olarak sunma becerisi kazanmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 256 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |