Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletme Bilimine Giriş | ISL 105 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Özdemir |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramları açıklamak. İşletmenin kuruluş yerinin seçimi ve kurulması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. İşletmenin bütün fonksiyonlarını ayrıntılı birşekilde açıklayarak öğrencilerin işletmelere bütüncül bir perspektiften bakabilecek bir mantık kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste ağırlıklı olarak İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, işletmelerin varlık sebepleri, işletmenin kuruluş çalışmaları, işletmenin fonksiyonları ve işletmecilikte güncel konular incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İşletmeyi çevresi ve alt birimleri ile birlikte bir bütün olarak ele alma perspektifini oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrencilere işletmeyi bir bütün olarak analiz edebilmenin araçlarını sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
5 | İşletmeciliğin gelişimini dönemler itibari ile karşılaştırır ve işletmeciliğin geleceğini tartışır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşlemetciliğe İlişkin temel kavramlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Girişimcilik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | İşletmenin çevresi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | İşletmenin kuruluş yeri seçimi ve kurulumunun gerçekleştirilmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | İşletmenin yönetim fonsksiyonu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | İşletmenin yönetim fonksyionu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | İşletmenin insan kaynakları fonksyionu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Ara sınav | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | İşletmenin üretim fonksiyonu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | İşletmenin pazarlama fonksiyonu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | İşletmenin muhasebe ve finansman fonksiyonu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | İşletme türleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | İşletmecilikte etik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | İşletmecilikte sosyal sorumluluk | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mucuk, İsmet (2003) Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, İstanbul. |
Ders Kaynakları | Coşkun, Recai (2009) İşletmeye Giriş Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Can, Halil, D.Tuncer ve D.Y.Ayhan (2006) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Yayınları, Ankara. Konu ile ilgili çeşitli dergiler, vb. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel kavramları açıklar | |||||||||
2 | İşletmeyi çevresi ve alt birimleri ile birlikte bir bütün olarak ele alma perspektifini oluşturur. | |||||||||
3 | İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrencilere işletmeyi bir bütün olarak analiz edebilmenin araçlarını sunar. | |||||||||
4 | İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarır | |||||||||
5 | İşletmeciliğin gelişimini dönemler itibari ile karşılaştırır ve işletmeciliğin geleceğini tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |