Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arapça I | ILA 361 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞÜKRÜ ŞİRİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞÜKRÜ ŞİRİN, Prof.Dr. AHMET BOSTANCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Arapça gramer konularını bir bütün olarak öğrenciye kavratmak ve metinlerde uygulamak |
Dersin İçeriği | Bu derste Arap dili gramerinin önceki yıllarda görülen konuları pekiştirilecek ve daha ileri seviyede yeni bilgiler verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nida edatlarıyla kurulu cümleleri anlar | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Nida üslubunda münadanın cümledeki konumunu belirler | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Nida üslubunu metinlerde kullanır ve bulur | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | İsm-i fâilleri cümlede kullanır | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Mübalağa sigalarını cümlede kullanır | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Sıfat-ı müşebbeheleri cümlede kullanır | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Mastarları cümlede kullanır | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | İsm-i tafdilleri cümlede kullanır | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nida harfleri, münada ve irabı, tâbiul münada | |
2 | Seçme metin (1) | |
3 | Nüdbe, İstiğase | |
4 | Seçme metin (2) | |
5 | Seçme metin (3) | |
6 | Seçme metin (4) | |
7 | Âmil-mamûl ve amel kavramları | |
8 | Seçme metin (5) | |
9 | İsm-i fâil ve ameli, mübalaga sigaları ve ameli | |
10 | İsm-i mefûl ve ameli | |
11 | Seçme metin (6) | |
12 | Sıfat-ı müşebbehe ve ameli İsm-i tafdil ve ameli | |
13 | Seçme metin (7) | |
14 | Masdar ve ameli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi Sarf, İstanbul 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | ||||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | ||||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | ||||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | ||||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | ||||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | ||||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nida edatlarıyla kurulu cümleleri anlar | |||||||||||||
2 | Nida üslubunda münadanın cümledeki konumunu belirler | |||||||||||||
3 | Nida üslubunu metinlerde kullanır ve bulur | |||||||||||||
4 | İsm-i fâilleri cümlede kullanır | |||||||||||||
5 | Mübalağa sigalarını cümlede kullanır | |||||||||||||
6 | Sıfat-ı müşebbeheleri cümlede kullanır | |||||||||||||
7 | Mastarları cümlede kullanır | |||||||||||||
8 | İsm-i tafdilleri cümlede kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 10 |
1. Final | 90 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |