Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kur'an-I Kerim II | ILA 352 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İLYAS ŞANLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kur´an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kur´an harflerini yapısal özellikleriyle telaffuz edebilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kur´an-ı Kerim´i yüzünden tedvir tarzında okuyabilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sekte, vakıf ve ra harfinin okunuşu gibi Kur'an okuma kurallarını kavrar. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yasin Sûresini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Mülk ve Nebe Sûrelerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Namaz duaları (Sübhaneke-Kunut), namaz Sûrelerini (Nâs-Duha) ezberden tedvir tarzında sunabilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yâsîn Sûresinin tahkik tarzında tilaveti (1. sayfa) Feri harflerin telaffuzu. | |
2 | Yüzünden Okuma (9. cüz). Harflerin sıfatları. | |
3 | Yâsîn Sûresinin tahkik tarzında tilaveti (2. sayfa). Zamir. | |
4 | Yüzünden okuma (10. cüz). Yâsîn Sûresinin tahkik tarzında tilaveti (3. sayfa). Ra harfinin özellikleri ve okunuş kuralları. | |
5 | Yâsîn Sûresinin tahkik tarzında tilaveti (4. sayfa). Kur´an okuma şekilleri. | |
6 | Yâsîn Sûresinin tahkik tarzında tilaveti (5. sayfa). Lafza-i Celal'in özellikleri ve okunuş kuralları. | |
7 | Yüzünden okuma (11. cüz). Yâsîn Sûresinin tahkik tarzında tilaveti (6. sayfa). Sekte ve ha-i sekte konuları. | |
8 | Yüzünden okuma (12. cüz). Mülk Sûresinin tahkik tarzında tilaveti (1. sayfa). idğam ve çeşitleri. | |
9 | Mülk Sûresinin tahkik tarzında tilaveti (2. sayfa). Vakfın kısımları. | |
10 | Yüzünden okuma (13. cüz). Dudak talimi. | |
11 | Kuran-ı Kerim okuma adabı. | |
12 | Nebe Sûresinin tahkik tarzında tilaveti (1. sayfa). Tecvid incelemeleri. | |
13 | Yüzünden okuma (14. cüz). Nebe Sûresinin tahkik tarzında tilaveti (2. sayfa). Tecvid incelemeleri. | |
14 | Yüzünden okuma (15. cüz). Tecvid incelemeleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Dağdeviren, A. (2009): Kuran Okuma Sanatı Tecvid. İstanbul: Işık Akademi Yayınları. |
Ders Kaynakları | [[2] Ğavsânî, Y. A. (1996). İlmü-Tecvid. Dimeşk. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | ||||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | ||||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | ||||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | ||||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | ||||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | ||||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kur´an harflerini yapısal özellikleriyle telaffuz edebilir. | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | Kur´an-ı Kerim´i yüzünden tedvir tarzında okuyabilir. | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | Sekte, vakıf ve ra harfinin okunuşu gibi Kur'an okuma kurallarını kavrar. | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Yasin Sûresini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | Mülk ve Nebe Sûrelerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | Namaz duaları (Sübhaneke-Kunut), namaz Sûrelerini (Nâs-Duha) ezberden tedvir tarzında sunabilir. | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 10 |
1. Final | 90 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |