Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya Planlaması | HIR 017 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | LÜTFİYE YAŞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere medya planlaması ile ilgili temel konu ve kavramları öğretmektir.
|
Dersin İçeriği | Öğrenciler, klasik medya, yeni medya, Twitter, Facebook, Instagram, Linkedin, You tube planlama ve medya satınalma konularında etkin şekilde bilgilendirileceklerdir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik medya ve yeni medya arasındaki farkları anlayabilme | Bireysel Çalışma, | Eşleştirme Testler, |
2 | • Planlamayı anlayabilme | Bireysel Çalışma, | |
3 | • Medya satın almanın prensiplerini anlayabilme | Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik ve online medya arasındaki farklar | |
2 | Medya planlamanın amaçları | |
3 | Planlama, taktik ve strateji arasındaki farklar | |
4 | Medya planlama stratejileri | |
5 | Pazarlama, reklam ve medya planı ilişkisi | |
6 | Medya planlama aşamaları | |
7 | vize | |
8 | Medya planlamada kullanılan temel kavramlar | |
9 | Medya satın alma | |
10 | Farklı reklam mecralarının karşılaştırılması | |
11 | Klasik medyada medya planlama | |
12 | Online medyada medya planlama | |
13 | Medya maliyetleri | |
14 | Medya ölçümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Planlama – Arnold M. Barban Reklamcılığa Giriş - Medya Planlama - Kreatif Düşünme – Mehmet Özkundakçı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik medya ve yeni medya arasındaki farkları anlayabilme | |||||||
2 | • Planlamayı anlayabilme | |||||||
3 | • Medya satın almanın prensiplerini anlayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Sözlü Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|