Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Diksiyon | HIR 023 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Konuşma dili olarak Türkiye Türkçesinin ses özelliklerini, vurgu sistemini,tonlama düzenini temel bilgi olarak edindirmek ve toplum karşısında |
Dersin İçeriği | Derste doğru ses ve nefes alıştırmaları yapılarak, Türkçenin fonetik yapısı ve kuralları incelenecek. Türkiye Türkçesine özgü tonlama,vurgu, artikülasyon kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar yapılacak. Sözsüz iletişim ( beden dili ), kişisel imaj ve resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma alıştırmaları yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğru ses ve nefes sayesinde doğru sesler çıkarmak | Anlatım, | |
2 | Türkçenin ses özelliklerini, seslerin boğumlanma noktalarını ( çıkaklarını ) bilerek bu sesleri doğru telaffuz etmek. | Anlatım, | |
3 | Ünlü harflerin söyleniş özelliklerini bilerek doğru telaffuz etmek | Anlatım, | |
4 | Tonlama ve vurguları doğru ve yerinde yapmak | Anlatım, | |
5 | Heyecan-Telaş farkı, Mantıklı ve kurallı konuşma, konuşmayı planlama, etkileyici anlatıma hakim olmak | Soru-Cevap, | |
6 | Beden dili ile etkili konuşmayı desteklemek | Soru-Cevap, | |
7 | Topluluk önünde ve kamera karşısında güzel ve etkili konuşabilmek | Anlatım, | |
8 | Resmi ve sosyal protokol kurallarına göre sunum teknikleri | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İşlenişiyle İlgili Bilgilendirme | |
2 | Konuşma Terminolojisi ve Konuşma Türleri | |
3 | Ses Organları, Nefes, Diyafram | |
4 | Türkçenin Ses Özellikleri | |
5 | Dilde Moda İfadeler | |
6 | Boğumlanma | |
7 | Dilde Moda İfadeler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Vurgu | |
10 | Tonlama, Durak, Durgu, Ezgi | |
11 | Etkili Sunum | |
12 | Hitabet | |
13 | Beden Dili ve İmaj | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yrd. Doç.Dr. Muharrem ÖÇALAN, Etkili ve Güzel Konuşma Hizmet İçi Eğitim Notları |
Ders Kaynakları | BALTAŞ, A., BALTAŞ, Z.; Bedenin Dili İletişim Becerinizin Anahtarı, Sessiz Diliniz: VURAL, B. (2003); Doğru ve Güzel Konuşma, Fonetik, Diksiyon,Artikülasyon: Hayat DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. GÜRZAP, Can ( 2008 ); Söz Söyleme ve Diksiyon, Remzi Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Doğru ses ve nefes sayesinde doğru sesler çıkarmak | |||||||
2 | Türkçenin ses özelliklerini, seslerin boğumlanma noktalarını ( çıkaklarını ) bilerek bu sesleri doğru telaffuz etmek. | |||||||
3 | Ünlü harflerin söyleniş özelliklerini bilerek doğru telaffuz etmek | |||||||
4 | Tonlama ve vurguları doğru ve yerinde yapmak | |||||||
5 | Heyecan-Telaş farkı, Mantıklı ve kurallı konuşma, konuşmayı planlama, etkileyici anlatıma hakim olmak | |||||||
6 | Beden dili ile etkili konuşmayı desteklemek | |||||||
7 | Topluluk önünde ve kamera karşısında güzel ve etkili konuşabilmek | |||||||
8 | Resmi ve sosyal protokol kurallarına göre sunum teknikleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |