Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yeni Trendler HIR 015 0 3 + 1 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYDA İNANÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta fark yaratan ve yeni uygulamaların analiz edilip öğretilmesi 

Dersin İçeriği

Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta fark yaratan ve yeni uygulamalar farklı sektörler ve firmaların bazında görseller üzerinden tartışılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 modern pazarlama iletişim mesajlarının hem üretici hem de tüketici üzerindeki etkisini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 modern pazarlama iletişim türlerini öğrenip incelemek Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geleneksel pazarlamadan postmoderne geçiş
2 segmentasyon ve türleri
3 postmodern tüketim ve tüketici
4 yeni reklam ve halkla ilişkiler stratejileri
5 yeni reklam ve halkla ilişkiler stratejileri
6 yeni reklam ve halkla ilişkiler stratejileri
7 yeni reklam ve halkla ilişkiler stratejileri
8 Vize
9 yeni reklam ve halkla ilişkiler stratejileri
10 yeni reklam ve halkla ilişkiler stratejileri
11 yeni reklam ve halkla ilişkiler stratejileri
12 yeni reklam ve halkla ilişkiler stratejileri
13 yeni reklam ve halkla ilişkiler stratejileri
14 yeni reklam ve halkla ilişkiler stratejileri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Philip Kotler, Pazarlama 4.0, Medicat, 2018.

Yavuz Odabaşı, Postmodern Pazarlama, Medicat, 2004. 

Fons Van Dyck, Yeni  Nesil Reklamcılık: Dijital Çağ İçin Yeni Kurallar, The Kitap, 2017. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 modern pazarlama iletişim mesajlarının hem üretici hem de tüketici üzerindeki etkisini kavramak
2 modern pazarlama iletişim türlerini öğrenip incelemek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 3 5 15
Ödev 0 5 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5