Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görsel Kültür HIR 016 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYNÜLHAYAT UYBADIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Her mecradaki görüntünün kültürel analizini yapabilmek.

Dersin İçeriği

İletişim edüstrisinde üretilen görüntünün yapısını ve kültürel boyutlarını sorunsallaştırır

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mecra ve yöndeşme ilişkisini kavrar Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Kültür ve medya ilişkisini anlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Farklı görsel okuma biçimleri öğrenir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş - Tanışma - Dersin Genel Çerçevesi
2 Duyu Antropolojisi
3 Görmek, Bakmak ve Görme Biçimleri
4 Görüntü -İmge ve Anlam
5 Bakış, Görüntü ve Otorite
6 İzleyici, Alımlama ve Anlam
7 Görüntü, Teknoloji ve Dijital İmge
8 Ara Sınav
9 Psikanaliz ve İzleyici
10 Kitle ve Kültür, Tüketim Toplumu
11 Popüler Kültür Tartışmaları
12 Görsel Kültür ve Toplumsal Cinsiyet
13 Gözetim Meselesi
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mukadder Çakır, Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Ütopya Yayınları; Guy Debord, Gösteri Toplumu, Ayrıntı Yayınları; Jean Baudrillard, Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yayınları; Levend Kılıç, Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi, Dost Yayınları; Johnathan Crary, Gözlemcinin Teknikleri, Ayrıntı Yayınları; Jean Baudrillard, Simulakrlar ve Simülasyon, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları; Jean Baudrillard, Şeytana Satılan Ruh, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları; John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları; Roland Barthes, Camera Lucida, Altıkırkbeş Yayınları; Ervin Panovsky, Perspektif Simgesel Bir Biçim, Metis Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Mecra ve yöndeşme ilişkisini kavrar
2 Kültür ve medya ilişkisini anlar
3 Farklı görsel okuma biçimleri öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 9 3 27
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5