Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reklam Dili Çözümlemesi | HIR 008 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDA İNANÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYDA İNANÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Reklamcılıkta anlam yaratma ve mesaj analiz etme yöntemlerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bu derste; Reklam çözümleme, Anlam yaratma, Semioloji vb. konular dahilinde reklamların nasıl bir dil ile etki sağladığı tartışılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesaj oluşturmanın önemini kavrar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem, | |
2 | Çözümlemenin unsurlarını kavrar | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Reklam dili unsurlarını sırlar | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gözlem, | |
4 | Semiolojinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | giriş | |
2 | BİR İDEOLOJİK SÖYLEM OLARAK REKLAM | |
3 | BİR İDEOLOJİK SÖYLEM OLARAK REKLAM (devam) | |
4 | reklam söylemi | |
5 | reklam etiği | |
6 | reklam dili | |
7 | vize | |
8 | reklam ve toplumsal cinsiyet ilişkisi | |
9 | çocuklara yönelik reklamlar | |
10 | reklam ve duyu organları | |
11 | reklam analizleri | |
12 | reklam analizleri (devam) | |
13 | reklam analizleri (devam) | |
14 | reklam analizleri (devam) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Reklamların Dili - Reklamlarda Anlam ve İdeolojiReklam ve halkla ilişkilerde hedef kitle – Füsun Topsümer
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mesaj oluşturmanın önemini kavrar | |||||||
2 | Çözümlemenin unsurlarını kavrar | |||||||
3 | Reklam dili unsurlarını sırlar | |||||||
4 | Semiolojinin önemini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |