Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Demokrasi ve Medya | HIR 004 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Damla Karşu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Demokrasi ve medya ilişkisinin tarihsel perspektif bağlamında Türkiye örneğini de içine alarak analiz edilmesi. |
Dersin İçeriği | Demokrasinin doğuşu ve gelişim süreci, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demokrasinin gelişim sürecini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Demokratik bir toplumda medyanın işlevlerini ele alır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Medya ve demokrasi ilişkisini kavratır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini ele alır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Medya Sistemlerinin oluşum sürecini ve çeşitlerini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye'de medya ve demokrasinin gelişim sürecini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasinin doğuşu ve gelişim süreci | |
2 | Demokratik toplum ve medya | |
3 | Medyanın İşlevleri: haber ve bilgi verme, eğitme ve eğlendirme | |
4 | Denetim ve eleştiri | |
5 | Kamuoyu oluşumuna katkı: medya ve kamuoyu, kamuoyu oluşum sürecinde medyanın rolü | |
6 | Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkileri ve etik değerler-I | |
7 | Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkileri ve etik değerler-II | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Otoriter medya kuramı | |
10 | Totaliter medya kuramı | |
11 | Liberal medya kuramı | |
12 | Medyaya eleştirel bir bakış: zengin medya fakir demokrasi | |
13 | Türkiye'deki medya sistemi: 1923-2012 | |
14 | Türkiye'de medya ve demokrasi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğrencilere her hafta için demokrasi ve medya ilişkisine dair makaleler verilecektir. |
Ders Kaynakları | Sartori, Giovanni (1999): Demokrasi Teorisine Geri Dönüş, Yetkin Kitabevi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Demokrasinin gelişim sürecini irdeler. | |||||||
2 | Demokratik bir toplumda medyanın işlevlerini ele alır. | |||||||
3 | Medya ve demokrasi ilişkisini kavratır. | |||||||
4 | Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini ele alır. | |||||||
5 | Medya Sistemlerinin oluşum sürecini ve çeşitlerini irdeler. | |||||||
6 | Türkiye'de medya ve demokrasinin gelişim sürecini irdeler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |