Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Türk Şiirinde Estetik Değerler | CUL 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern Türk Şiirinin estetiği hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Modern Türk Şiirinin genel çerçevesi çizilir; şiiri diğer sanat ve yazı türlerinden farklı kılan özellikler; estetik kavramı ve estetiğin sanat, edebiyat ve şiir ile olan yakın ilişkisi; metafor, metonim, imge, ses değeri, şiir türleri örnekler üzerinden gösterilir. Çeşitli şiirler incelenip değerlendirilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, estetik kavramını öğrenir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğrenci, şiirin kendine has estetik yapısını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Öğrenci, imge, metafor, metonim kavramlarını tanımlayıp sınıflandırır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Öğrenci, şiirsel anlam nedir tanımlar, örneklendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Öğrenci, Türk ve dünya şiirinden türlü örnekler üzerinde estetik yargı üretir; karşılaştırma yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Estetik kavramı ve farklı estetik anlayışlar. | |
2 | Şiir nedir? Şiirin dili nedir? | |
3 | Şiir ve estetik ilişkisi. | |
4 | Şiirdeki resim: imge | |
5 | Şiirde müzik: ses | |
6 | Şiirsel anlam: metafor ve metonimi | |
7 | Duygu ve şiir ilişkisi | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Düşünce ve şiir ilişkisi | |
10 | Şiirde biçim ve içerik ilişkisi | |
11 | Şiir incelemeleri | |
12 | Şiir incelemeleri | |
13 | Şiir incelemeleri | |
14 | Değerlemdirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. M. Orhan Okay, Poetika Dersleri 2. Hasan Akay, Servet-i Fünûn Şiir Estetiği 3. Aristo, Poetika 4. İsmail Tunalı, Estetik 5. Yılmaz Taşcığlu, Dar Vakitlerde Geniş Zamanlar, Behçet Necatigil´in Şiiri 6. Yılmaz Taşcıoğlu, Kader Hep Erken Zaman Hep Geç, Cahit Zarifoğlu´nun Şiiri 7. Hasan Akay, Şiiri Yeniden Okumak 8. Hasan Akay, Şiir Alâmetleri. 9. Yahya Kemal Beyatlı, Edebiyata Dair
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | ||||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | ||||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci, estetik kavramını öğrenir. | |||||||||
2 | Öğrenci, şiirin kendine has estetik yapısını öğrenir. | |||||||||
3 | Öğrenci, imge, metafor, metonim kavramlarını tanımlayıp sınıflandırır. | |||||||||
4 | Öğrenci, şiirsel anlam nedir tanımlar, örneklendirir. | |||||||||
5 | Öğrenci, Türk ve dünya şiirinden türlü örnekler üzerinde estetik yargı üretir; karşılaştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |