Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hikaye Anlatımı ve Güncel Denemeler | CUL 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anlatı formları gündelik hayatımızda ve sanatta sık sık karşımıza çıkmaktadır. Öğrencilerin sanat üretimlerinde kullanabilecekleri farklı hikaye anlatım formlarının tanıtılmasın ve tartışılması. |
Dersin İçeriği | Hikâye Anlatımı ve Güncel Denemeler Farklı tarih anlatım biçimi olarak "Çizgisel Olmayan Tarih" Tarihsel aktörler olarak "kumtaşı ve granit" Tarihsel aktör olarak bakteriler Alternatif bilim anlatısı kurgulama örneği olarak: Donna Haraway Güncel sinemada bulmacalı anlatım biçimleri Güncel sanatta hikaye anlatımı kullanan örnek sanatçılar: Hito Steyerl, Alfredo Jaar, William Kentridge ve Nedko Solakov |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | Rol Oynama, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Manuel De Landa ve çizgisel olmayan tarih | |
3 | Manuel De Landa´nın insan-olmayan tarih aktörleri | |
4 | Manuel De Landa ve farklı anlatı biçimleri | |
5 | Manuel De Landa ve moleküler tarih | |
6 | Donna Haraway ve bilim anlatıları | |
7 | Donna Haraway ve "Mütevazı Tanık" | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sinemada bilmeceli anlatım teknikleri | |
10 | Kapitalizmi Haritalamak: Allan Sekula ve Mark Lombardi | |
11 | William Kentridge ve teori olarak hikaye | |
12 | Hito Steyerl ve bir nesnenin biyografisi | |
13 | Alfredo Jaar ve şiddet anlatıları | |
14 | Nedko Solakov ve uçuşan anlatılar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Jeolojik Tarih, “Çizgisel Olmayan Tarih” Manuel De Landa Metis yayınları s.27-74 Kumtaşı ve Granit “Çizgisel Olmayan Tarih” Manuel De Landa Metis yayınları s.75-94 Biyolojik Tarih 1000-1700 , (bölüm 1) “Çizgisel Olmayan Tarih” Manuel De Landa Metis yayınları s.139-178 Mütevazı Tanık, İkinci Binyıl, (Bölüm 1) “Başka Yer”, Donna J. Haraway, Metis Seçkileri s. 258-290 Akıl Oyunu Sineması, Thomas Elaesser “Bulmaca Filmler” haz.: Warren Buckland Say yayınları s.29-71 Hito Steyerl, Nedko Solakov, William Kentridge, Alfredo Jaar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | |||||||||
2 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | |||||||||
3 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | |||||||||
4 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | |||||||||
5 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |