Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hikaye Anlatımı ve Güncel Denemeler CUL 527 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. BURAK DELİER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Anlatı formları gündelik hayatımızda ve sanatta sık sık karşımıza çıkmaktadır. Öğrencilerin sanat üretimlerinde kullanabilecekleri farklı hikaye anlatım formlarının tanıtılmasın ve tartışılması.

Dersin İçeriği

Hikâye Anlatımı ve Güncel Denemeler

Farklı tarih anlatım biçimi olarak "Çizgisel Olmayan Tarih"

Tarihsel aktörler olarak "kumtaşı ve granit"

Tarihsel aktör olarak bakteriler

Alternatif bilim anlatısı kurgulama örneği olarak: Donna Haraway

Güncel sinemada bulmacalı anlatım biçimleri

Güncel sanatta hikaye anlatımı kullanan örnek sanatçılar:

Hito Steyerl, Alfredo Jaar, William Kentridge ve Nedko Solakov

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. Rol Oynama, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Manuel De Landa ve çizgisel olmayan tarih
3 Manuel De Landa´nın insan-olmayan tarih aktörleri
4 Manuel De Landa ve farklı anlatı biçimleri
5 Manuel De Landa ve moleküler tarih
6 Donna Haraway ve bilim anlatıları
7 Donna Haraway ve "Mütevazı Tanık"
8 Ara sınav
9 Sinemada bilmeceli anlatım teknikleri
10 Kapitalizmi Haritalamak: Allan Sekula ve Mark Lombardi
11 William Kentridge ve teori olarak hikaye
12 Hito Steyerl ve bir nesnenin biyografisi
13 Alfredo Jaar ve şiddet anlatıları
14 Nedko Solakov ve uçuşan anlatılar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Jeolojik Tarih, “Çizgisel Olmayan Tarih” Manuel De Landa  Metis yayınları s.27-74

Kumtaşı ve Granit “Çizgisel Olmayan Tarih” Manuel De Landa  Metis yayınları s.75-94

Biyolojik Tarih 1000-1700 , (bölüm 1) “Çizgisel Olmayan Tarih” Manuel De Landa  Metis yayınları s.139-178

Mütevazı Tanık, İkinci Binyıl, (Bölüm 1) “Başka Yer”, Donna J. Haraway, Metis Seçkileri s. 258-290

Akıl Oyunu Sineması, Thomas Elaesser “Bulmaca Filmler” haz.: Warren Buckland Say yayınları s.29-71

Hito Steyerl, Nedko Solakov, William Kentridge, Alfredo Jaar 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. X
3 Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
6 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
7 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
8 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. X
9 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir.
2 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir.
3 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir.
4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder.
5 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 40 40
Performans Görevi (Seminer) 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6