Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Felsefe Metinleri | FEL 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİKAİL UĞUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı çağdaş felsefe metinlerinin okunması, değerlendirilmesi ve eleştirisinin yapılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Çağdaş metinleri analiz etmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazılı bir sunumda çağdaş felsefenin karakteristiklerinin en az beşini saymak. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Çağdaş düşünürlerin en az beşini temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çağdaş düşüncenin kavramlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yazılı sunumda en az iki kavram arasında çağdaş düşünürlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. | Anlatım, | |
5 | Çağdaş düşüncenin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Husserl ve seçilmiş metin | |
2 | Husserl ve seçilmiş metin | |
3 | Husserl ve seçilmiş metin | |
4 | Husserl ve seçilmiş metin | |
5 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
6 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
7 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
8 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
9 | ARA SINAV | |
10 | B. Russell ve seçilmiş metin | |
11 | B. Russell ve seçilmiş metin | |
12 | B. Russell ve seçilmiş metin | |
13 | 20.yy.da yeni Problemler | |
14 | 20.yy.da yeni Problemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Seçilmiş filozof metinleri |
Ders Kaynakları | Çağdaş felsefecilerin metinleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | ||||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | ||||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | ||||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | ||||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | ||||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazılı bir sunumda çağdaş felsefenin karakteristiklerinin en az beşini saymak. | |||||||||
2 | Çağdaş düşünürlerin en az beşini temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. | |||||||||
3 | Çağdaş düşüncenin kavramlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. | |||||||||
4 | Yazılı sunumda en az iki kavram arasında çağdaş düşünürlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. | |||||||||
5 | Çağdaş düşüncenin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. | |||||||||
6 | Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|