Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasarım Tarihi ve Eleştirisi | CUL 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Yrd.Doç.Dr. EMEL YURTKULU YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güzel Sanatlar Eğitiminin temel alanlarından biri olan tasarımın tarihsel sürecini değerlendirmek ve güncel üretimi ile ilişkisini kavramak. |
Dersin İçeriği | Tasarım tarihi ve güncel tasarım örneklerini birlikte değerlendirerek eleştirel bakış ve metin üretmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat üretiminde farklı disiplin ve yaklaşımların öğrenimi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kaynak kullanımı ve karşılaştırmalı kuramsal bilgi edinme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Konu anlatımı ve tartışma yöntemi öğrenme | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Grup sunumu oluşturma becerisi edinme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kaynaklardan ve tartışmadan edinilen bilgiyi sanatsal üretimde kullanma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Edinilen bilgiyi sanatsal bilimsel yayında kullanma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Kazanımından hareketle sanatsal üretim ve uygulamalarda alternatif üretim yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğine ilişkin bilgilendirme | |
2 | Derse giriş ve kaynakların belirlenmesi | |
3 | Konu başlıklarının belirlenerek paylaşılması | |
4 | Konu anlatımı ve tartışma | |
5 | Grup sunumu ve tartışma | |
6 | Konu anlatımı ve tartışma | |
7 | Grup sunumu ve tartışma | |
8 | Konu anlatımı ve tartışma | |
9 | Grup sunumu ve tartışma | |
10 | Konu anlatımı ve tartışma | |
11 | Grup sunumu ve tartışma | |
12 | Belirlenen başlıklara uygun bilimsel yayın üretimi | |
13 | Belirlenen başlıklara uygun bilimsel yayın üretimi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanat üretiminde farklı disiplin ve yaklaşımların öğrenimi | |||||||||
2 | Kaynak kullanımı ve karşılaştırmalı kuramsal bilgi edinme | |||||||||
3 | Konu anlatımı ve tartışma yöntemi öğrenme | |||||||||
4 | Grup sunumu oluşturma becerisi edinme | |||||||||
5 | Kaynaklardan ve tartışmadan edinilen bilgiyi sanatsal üretimde kullanma | |||||||||
6 | Edinilen bilgiyi sanatsal bilimsel yayında kullanma | |||||||||
7 | Kazanımından hareketle sanatsal üretim ve uygulamalarda alternatif üretim yapabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |