Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | PER 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM KARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, temel istatistik kavramlarını öğrenmeleri, çalışma alanları ile ilgili (sağlık) sorunlarını doğru ve yerinde belirleyerek bunları mesleki hayatta kullanabilme becerisine sahip olmaları istenmektedir. Bu hedefle bu dersteöğrencilerin, Biyoistatistik bilimine ait temel kavramları ve tanımları, Biyoistatistiğin çalışma yaşamlarındaki yeri ve kullanım şeklini, karar verme süreçlerinde biyoistatistiğin yeri ve bilimsel karar vermenin önemini kavramaları için gereken temel istatistiksel yol ve yöntemleri öğrenmeleri hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | 1. Biyoistatistik ile ilgili genel bilgi verilecek, terminoloji ve tanımlar açıklanacaktır, 2. İstatistik verilerin sınıflaması, bölümleri, verilerin gruplandırılması, frekans tabloları ve grafik çizimleri açıklanacaktır. 3. Dağılım ve dağılımı tanımlayan merkezi ve yaygınlık belirten ölçütler ve özellikleri açıklanacak, hesaplamaları öğretilecektir. 4. Dağılımlar açıklanacak ve normal dağılım, özellikleri ve ilgili hesaplamalar anlatılacaktır. 5. Güven aralığı, Hipotez kurma konuları açıklanacak ve önemlilik testleri ve uygun test için seçim kriterleri öğretilecektir. 6. Nicel karakterlerde uygulanan parametrik önemlilik testleri örneklerle (tek örneklem t testi, iki grup ortalaması arası farkın önemlilik testi (student t testi) açıklanacaktır.7. Nicel karakterlerde uygulanan nonparametrik önemlilik testleri örneklerle (Wilcoxon eşleştirilmiş iki örneklem testi, Mann Whitney U testi) açıklanacaktır.8. Bağımlı ve bağımsız gruplarda nitel dağılımların karşılaştırılması (χ² testi, Fisher χ², Yates Düzeltmesi, McNemar χ²) öğretilmiştir.9. İki nicel karakter arasındaki bağıntının aranması (korelasyon-regresyon analizi) konusu öğrenilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim hakkında genel bilgi ve temel kavramlar | |
2 | Bilimsel Araştırma Hakkında Genel Bilgi ve Temel kavramlar | |
3 | Bilimsel Paradigma ve Paradokslar, Bilimsel Düşünce Yöntemleri | |
4 | Olasılık ve İstatistiki Yöntemler | |
5 | Yapay Zeka Araçlarının Bilimsel Araştırmalarda ve Proje Yazımında Kullanımı | |
6 | Bilimsel Etik İlkeler | |
7 | Yapay Zeka Araçlarının Kullanımında Etik İlkeler | |
8 | Bilimsel kaynaklara erişim ve kullanımı | |
9 | Tez Yazma Süreç ve Esasları | |
10 | Bilimsel Proje Türleri, Proje hazırlama | |
11 | Makale yazma ve inceleme, değerlendirme | |
12 | İlgili Sektör bağlantılı seminerler | |
13 | Seminer çalışmaları | |
14 | Seminer çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Perfüzyon sistemlerinin bileşenlerinin öğrenilmesi | ||||||
2 | Perfüzyon sistemlerinin mekaniğinin öğrenilmesi. | ||||||
3 | Perfüzyon sistemlerinin insan vücudu üzerindeki fizyopatoljik etkilerinin öğrenilmesi | ||||||
4 | Perfüzyon sistemlerinin uygulama pratiğinin geliştirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|