Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Resim ve Baskı Uygulamaları | RES 608 | 0 | 4 + 0 | 4 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sanatsal ifadelerinde kullanabileceği olanakları Resim ve baskı tekniklerini kullanarak , sanatsal yaklaşımlar araştırmalarla ,uygulamalarla kişisel anlatım biçimlerini oluşturmaya yönelik çalışmalar yapmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Öğrencinin geliştirdiği proje kapsamında,resim ve baskı malzeme ve teknik araştırmalarını yapar,uygular,ve özgün sanat eserleri gerçekleştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Resim ve baskı teknikleri araştırmaları yapılır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Ünlü sanatçılardan örnekler üzerine tartışılır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Resim ve baskı tekniklerine uygun eskizler hazırlanır | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Kişisel proje gerçekleştirir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilecek artistik bir tavır geliştirir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencinin proje konusunun devamı için gerekli araştırmaların yapılması | |
2 | Öğrencinin proje konusu için gerekli teknik araştırmaların yapılması | |
3 | Proje uygulama ve eskizlerine atölyede toplu şekilde eleştiri yapılması | |
4 | Proje uygulamaları | |
5 | Proje uygulamaları | |
6 | Proje uygulamaları | |
7 | Proje uygulamalarına toplu eleştiri | |
8 | Proje uygulamaları | |
9 | Proje uygulamaları | |
10 | Proje uygulamaları ve toplu eleştiri | |
11 | Proje uygulamaları | |
12 | Proje uygulamaları | |
13 | Proje uygulamaları ve toplu eleştiri | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Resim ve baskı teknikleri araştırmaları yapılır | ||||||||||||||
2 | Ünlü sanatçılardan örnekler üzerine tartışılır | ||||||||||||||
3 | Resim ve baskı tekniklerine uygun eskizler hazırlanır | ||||||||||||||
4 | Kişisel proje gerçekleştirir. | ||||||||||||||
5 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilecek artistik bir tavır geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 296 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |