Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Batı Dillerinde Felsefe Metinleri | FEL 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yapısalcılığın felsefe açısından değerlendirilmesi |
Dersin İçeriği | Yapısalcılık ve sonrası metinlerinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ana hatlarıyla yapısalcılığın tanınması | Anlatım, Problem Çözme, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Göstergebilim tarihinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Yapısal dilbilimin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Yapısal edebiyat eleştirisinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Yapısal antropolojinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Yapısalcılık sonrası felsefenin tanınması |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Göstergebilimin tarihi: Aristoteles ve Boethius | |
2 | Göstergebilimin tarihi: Tümeller tartışması ve Modistae Okulu | |
3 | XIX. yüzyıl dilbilimi ve Ferdinand de Saussure´ün eleştirisi | |
4 | Saussure´ün dilbilimi | |
5 | Rus Biçimciliği ve Vladimir Propp | |
6 | Claude Lévi-Strauss | |
7 | Claude Lévi-Strauss | |
8 | Algirdas Julien Greimas | |
9 | Ara sınav | |
10 | Roland Barthes | |
11 | Michel Foucault | |
12 | Jacques Derrida | |
13 | Jacques Derrida | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İlgili düşünür metinleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ana hatlarıyla yapısalcılığın tanınması | 5 | 5 | ||||||||||||
2 | Göstergebilim tarihinin incelenmesi | 5 | |||||||||||||
3 | Yapısal dilbilimin incelenmesi | ||||||||||||||
4 | Yapısal edebiyat eleştirisinin incelenmesi | ||||||||||||||
5 | Yapısal antropolojinin incelenmesi | ||||||||||||||
6 | Yapısalcılık sonrası felsefenin tanınması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |