Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reklamcılıkta Toplumsal Trendler ve Yaşam Tarzları | HIR 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDA İNANÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYDA İNANÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, tüketicilerin satın alma ya da tüketim alışkanlıkları, içinde bulundukları toplumsal yapıdaki değişimler ve bu değişimlerden etkilenen yaşam tarzları ve tüketim mekânlarına dair bilgi ve bakış açısına sahip olmaları bu bağlamda tartışabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında öğrencilere günümüzün tüketim kültürü çerçevesinde gerçekleşen farklı tüketim şekillerine, yeni tüketim ortam ve mekânlarına, tüketicilerin tüketimi
bir rekreatif faaliyet olarak serbest zamanlarında nasıl değerlendirdiklerine, yeni tüketim çeşitleri bağlamında oluşturulan reklam mesajlarına ve bu mesajların bireylere
nasıl etki ettiğine dair bilgiler verilecek ve gündelik örnekler, kuramlar ile tartışılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | yeni tüketici türlerine ayna tutan reklam mesajlarını inceleyebilmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Toplumsal değişim ve trendlerin bireylerin yaşam tarzlarına ve tüketim davranışlarına nasıl etki ettiğini algılayabilmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | genel tartışma | |
2 | Reklamlarda yeni düzenlemeler ve ürün yerleştirme | |
3 | Değişen tüketici yapısının reklamlara yansıması | |
4 | Değişen tüketici yapısının reklamlara yansıması (devam) | |
5 | Gündelik dil ve reklam ilişkisi | |
6 | Yeni bir yaşam tarzı olarak online alışveriş ve reklamın ilişkisi | |
7 | vize | |
8 | Yaşam tarzı markaları ve reklamları | |
9 | Yaşam tarzı markaları ve reklamları (devam) | |
10 | Yeni bir reklam ortamı olarak sosyal medya | |
11 | Yeni bir reklam ortamı olarak sosyal medya (devam) | |
12 | Online oyunlar ve reklam ilişkisi (Advergaming) | |
13 | Reklamlarda farklı segmentler için kullanılan göstergeler | |
14 | Reklamlarda farklı segmentler için kullanılan göstergeler (Devam) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Robin Lent, Genevieve Tour, Selling Luxury: Connect with Affluent Customers, Unique Experiences Through Impeccable Service, and Close the Sale, Wiley,
2009,Stefania Saviolo , Antonio Marazza, Lifestyle Brands: A Guide to Aspirational Marketing, Palgrave Macmillan, 2013,Kit Yarrow, Decoding the New Consumer Mind:
How and Why We Shop and Buy, Jossey-Bass, 2014,Paco Underhill, Why We Buy: The Science of Shopping Updated and Revised for the Internet, the Global
Consumer, and Beyond, Simon & Schuster, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | yeni tüketici türlerine ayna tutan reklam mesajlarını inceleyebilmek | ||||||||||
2 | Toplumsal değişim ve trendlerin bireylerin yaşam tarzlarına ve tüketim davranışlarına nasıl etki ettiğini algılayabilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 10 | 0 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |