Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurumsal Kimlik, İmaj ve İtibar Yönetimi HIR 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN IŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kurumlarda kurumsal kimlik oluşturulması, imaj ve itibar yönetim stratejilerinin benimsetilmesi.
Dersin İçeriği Kurumsal kimliğin önemi ve unsurları
İtibar ve imaj ilişkisi, yönetimi
İmaj ve itibarın oluşturulma stratejileri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kurumsal kimliğin unsurlarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İmaj ve itibar ilişkisini kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 İmajın marka oluşturmadaki önemini kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 İtibar yönetiminin unsurlarını sıralar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 İtibar yönetiminin stratejilerini kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Giriş
2 Proje Yönetimi
3 Kurumsal Kimliği Etkileyen Faktörler
4 Yeni Medya, İmaj ve İtibar Yönetimi
5 Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi İlişkisi I
6 Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi İlişkisi II
7 Kurum İçi İletişimin Kurumsal Kimlik ve İmaja Katkısı
8 Marka ve İtibar Yönetimi İlişkisi
9 Kurumsal İtibar ve Bireysel İtibar İlişkisi
10 Sunum Teknikleri
11 Sosyal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi İlişkisi
12 Kriz Yönetimi ve İtibar Yönetimi İlişkisi
13 Öğrecilerin Proje Sunumları-I
14 Öğrencilerin Proje Sunumları-II
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları İrfan Erdoğan (2008), Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara
Alison Theaker (2012), The Public Relations Handbook, Routledge
Paul Messaris ( 1997), Visual Persuasion, Sage
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Kurumsal kimliğin unsurlarını sıralar.
2 İmaj ve itibar ilişkisini kavrar.
3 İmajın marka oluşturmadaki önemini kavrar.
4 İtibar yönetiminin unsurlarını sıralar.
5 İtibar yönetiminin stratejilerini kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6