Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyomühendislik ve Biyoteknoloji | BIF 516 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Biyomühendislik ve Biyoteknolojinin anlatılması. Biyomühendisliğin ne olduğunu hangi alanlarla ilgilendiğini, biyoteknolojinin çalışma alanları ve biyoteknolojik ürünlerin neler olduğunun işlenmesi |
Dersin İçeriği | Moleküler klonlamada kullanılan enzimler, komplementer DNA-RNA izolasyonu, ters trankripsiyon, rekombinant klonların tanınması, klonlanmış DNA’yı ekspres eden vektörler, hedefe yönelik tedaviler ve yapay organlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klonlamayı öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Klonlama mekanizması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Moleküler klonlamada kullanılan enzimlerin yapısı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | DNA, RNA öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Komplementer DNA öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Komplementer DNA RNA izolasyonu öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Transkripsiyonu öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Translasyonu öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Trankripsiyon ve ters trankripsiyonun öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Rekombinant DNA teknolojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | DNA dizileme yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Vektörlerin işlevi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Hedefe yönelik tedaviler ve yapay organların | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Hedefe yönelik tedaviler ve yapay organların | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klonlama | ders kitapları ve makaleler |
2 | Klonlama mekanizmaları | ders kitapları ve makaleler |
3 | Klonlamada enzimler | ders kitapları ve makaleler |
4 | DNA, RNA yapısı | ders kitapları ve makaleler |
5 | Transkripsiyon | ders kitapları ve makaleler |
6 | Ters transkripsiyon | ders kitapları ve makaleler |
7 | Translasyon | ders kitapları ve makaleler |
8 | DNA izolasyonu | ders kitapları ve makaleler |
9 | RNA izolasyonu | ders kitapları ve makaleler |
10 | Rekombinant DNA teknolojisi | ders kitapları ve makaleler |
11 | DNA dizileme yöntemleri | ders kitapları ve makaleler |
12 | Vektörler | ders kitapları ve makaleler |
13 | Hedefe yönelik tedaviler ve yapay organların | ders kitapları ve makaleler |
14 | Hedefe yönelik tedaviler ve yapay organların | ders kitapları ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Temizkan G, Arda N, Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 1999. |
Ders Kaynakları | Konular ile ilgili internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klonlamayı öğrenme | |||||||
2 | Klonlama mekanizması | |||||||
3 | Moleküler klonlamada kullanılan enzimlerin yapısı | |||||||
4 | DNA, RNA öğrenme | |||||||
5 | Komplementer DNA öğrenme | |||||||
6 | Komplementer DNA RNA izolasyonu öğrenme | |||||||
7 | Transkripsiyonu öğrenme | |||||||
8 | Translasyonu öğrenme | |||||||
9 | Trankripsiyon ve ters trankripsiyonun öğrenme | |||||||
10 | Rekombinant DNA teknolojisi | |||||||
11 | DNA dizileme yöntemleri | |||||||
12 | Vektörlerin işlevi | |||||||
13 | Hedefe yönelik tedaviler ve yapay organların | |||||||
14 | Hedefe yönelik tedaviler ve yapay organların |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |