Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Non İyonizan Işıma ve Elektrosmog BIF 514 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Non-iyonizan Işıma ve Elektrosmog ne olduğunun anlatılması ve kavramların kavratılması

Dersin İçeriği

Elektromanyetik alanların yapıları, spektrumu, statik elektrik ve manyetik alanlar, çok düşük frekanslı alanlar (ELF), radyofrekans (Rf) alanlar, mikrodalga, elektromanyetik alanın biyolojik etkileri, cep telefonları ve biyolojik etkileri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Elektromanyetik alanın kavranması Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Elektromanyetik spektrumun öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Statik elektrik ve manyetik alanların öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Frekanslara göre EM alanları sınflandırma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
5 Çok düşük frekanslı alanlar (ELF) biyolojik etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
6 RF alanlar ve etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
7 Mikrodalga ve önemi Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
8 IR ve önemi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
9 EM biyolojik önemi ve etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
10 Cep telefonları ve etkileri Anlatım,
11 Cep tefonları ve etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem,
12 Cep tefonları ve etkileri Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
13 Cep tefonları ve etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
14 Cep tefonalrı ve etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Elektromanyetik alanlar
2 EM alanın fiziksel özellikleri
3 Statik elektrik ve manyetik alanların
4 Frekanslara göre EM alanları sınflandırma
5 Çok düşük frekanslı alanlar (ELF) biyolojik etkileri
6 RF alanlar ve etkileri
7 Mikrodalga
8 IR ve önemi
9 EM biyolojik önemi ve etkileri
10 EM biyolojik önemi ve etkileri
11 EM biyolojik önemi ve etkileri
12 Cep telefonları ve etkileri
13 Cep telefonları ve etkileri
14 Cep telefonları ve etkileri
Kaynaklar
Ders Notu

Puralı N, Hücre Elektrofizyolojisi ve Görüntülemenin Temelleri, Veri Medikal Yayıncılık, Ankara, 2008.
Gündüz T, İnstrümental Analiz, Gazi Kitabevi, Ankara, 10. Baskı, 2007.
Pehlivan F, Biyofizik, Hacettepe Taş Yayınevi, Ankara, 2. Baskı, 2004.

Ders Kaynakları

Konular ile ilgili internet siteleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme X
2 Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. X
3 Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. X
4 Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme.
5 Radyasyon biyofiziğini öğrenme. X
6 Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. X
7 Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Elektromanyetik alanın kavranması
2 Elektromanyetik spektrumun öğrenilmesi
3 Statik elektrik ve manyetik alanların öğrenilmesi
4 Frekanslara göre EM alanları sınflandırma
5 Çok düşük frekanslı alanlar (ELF) biyolojik etkileri
6 RF alanlar ve etkileri
7 Mikrodalga ve önemi
8 IR ve önemi
9 EM biyolojik önemi ve etkileri
10 Cep telefonları ve etkileri
11 Cep tefonları ve etkileri
12 Cep tefonları ve etkileri
13 Cep tefonları ve etkileri
14 Cep tefonalrı ve etkileri
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6