Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | HST 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELVAN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ELVAN ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın temel kavramlarını, amaçlarını ve yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Araştırma sürecinin aşamalarını (konu seçimi, hipotez geliştirme, veri toplama, analiz ve yorumlama) tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Histoloji ve embriyoloji alanında yapılacak çalışmalara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Bilimsel literatüre ulaşma, kaynak tarama ve kaynakları eleştirel değerlendirme becerisi kazanır | Problem Çözme, Proje, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Ulusal ve uluslararası veri tabanlarını etkin kullanarak güncel ve güvenilir kaynaklara ulaşır | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, |
6 | Araştırma etiği, bilimsel dürüstlük, intihal ve etik kurul onayları konularında bilgi sahibi olur ve etik kurallara uygun hareket eder | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile temel istatistiksel kavramları açıklar ve uygulamalarda kullanır | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Topladığı verileri analiz eder, sonuçları yorumlar ve bilimsel bağlamda değerlendirir | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
9 | Araştırma sürecinde karşılaşılan sorunları analiz eder, çözüm yolları üretir ve eleştirel düşünme becerisi geliştirir | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
10 | Araştırma sonuçlarını bilimsel yazım kurallarına uygun olarak raporlar (tez, makale, bildiri vb.) | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
11 | Bilimsel seminer sunumları hazırlar, etkili ve anlaşılır şekilde sunar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
12 | Sunum becerilerini geliştirir; sözlü ifade, zaman yönetimi ve görsel materyal kullanımında yetkinlik kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
13 | Sunum sırasında gelen soruları yanıtlayarak bilimsel tartışmalara katılım sağlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
14 | Bilimsel gelişmeleri takip ederek yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve bu doğrultuda mesleki gelişimini sürdürür | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim hakkında genel bilgi ve temel kavramlar | |
2 | Bilimsel Araştırma Hakkında Genel Bilgi ve Temel kavramlar | |
3 | Bilimsel Paradigma ve Paradokslar, Bilimsel Düşünce Yöntemleri | |
4 | Olasılık ve İstatistiki Yöntemler | |
5 | Yapay Zeka Araçlarının Bilimsel Araştırmalarda ve Proje Yazımında Kullanımı | |
6 | Bilimsel Etik İlkeler | |
7 | Yapay Zeka Araçlarının Kullanımında Etik İlkeler | |
8 | Bilimsel kaynaklara erişim ve kullanımı | |
9 | Tez Yazma Süreç ve Esasları | |
10 | Bilimsel Proje Türleri, Proje hazırlama | |
11 | Makale yazma ve inceleme, değerlendirme | |
12 | İlgili Sektör bağlantılı seminerler | |
13 | Seminer çalışmaları | |
14 | Seminer çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygular | ||||||
2 | Histolojik örnek hazırlama süreçlerini (fiksasyon, kesit alma, boyama vb.) uygular | ||||||
3 | Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü olarak sunar | X | |||||
4 | Bilimsel araştırma yürütür, literatür taraması yapar ve özgün sonuçlar üretir | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir; araştırma tasarımı, veri analizi ve yorumlama becerilerini geliştirir | X | |||||
6 | Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamlarını bilir ve yerinde kullanımını yapar | X | |||||
7 | Hücrenin, yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurar; mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
8 | Temel dokuların histolojik yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
9 | Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurar | ||||||
10 | Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi ve gelişim esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
11 | Fertilitenin hormonal mekanizması ve aksaklıkları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
12 | İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
13 | Embriyo değerlendirme ve skorlama yapar | ||||||
14 | Işık mikroskobu ve ileri görüntüleme tekniklerini (floresan mikroskopi, konfokal mikroskopi vb.) kullanarak doku ve hücre preparatlarını analiz eder | ||||||
15 | Alanındaki gelişmeleri sağlık bilimleri ile ilişkilendirerek yorumlar; klinik uygulamalara yönelik temel bilim bilgisi sunar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın temel kavramlarını, amaçlarını ve yöntemlerini açıklar | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | Araştırma sürecinin aşamalarını (konu seçimi, hipotez geliştirme, veri toplama, analiz ve yorumlama) tanımlar | 0 | 0 | 1 | 5 | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | Histoloji ve embriyoloji alanında yapılacak çalışmalara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer | 0 | 0 | 1 | 5 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Bilimsel literatüre ulaşma, kaynak tarama ve kaynakları eleştirel değerlendirme becerisi kazanır | 0 | 0 | 1 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | Ulusal ve uluslararası veri tabanlarını etkin kullanarak güncel ve güvenilir kaynaklara ulaşır | 0 | 0 | 1 | 5 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | Araştırma etiği, bilimsel dürüstlük, intihal ve etik kurul onayları konularında bilgi sahibi olur ve etik kurallara uygun hareket eder | 0 | 0 | 1 | 3 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
7 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile temel istatistiksel kavramları açıklar ve uygulamalarda kullanır | 0 | 0 | 1 | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
8 | Topladığı verileri analiz eder, sonuçları yorumlar ve bilimsel bağlamda değerlendirir | 0 | 0 | 1 | 5 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
9 | Araştırma sürecinde karşılaşılan sorunları analiz eder, çözüm yolları üretir ve eleştirel düşünme becerisi geliştirir | 0 | 0 | 1 | 3 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
10 | Araştırma sonuçlarını bilimsel yazım kurallarına uygun olarak raporlar (tez, makale, bildiri vb.) | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
11 | Bilimsel seminer sunumları hazırlar, etkili ve anlaşılır şekilde sunar | 0 | 0 | 5 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
12 | Sunum becerilerini geliştirir; sözlü ifade, zaman yönetimi ve görsel materyal kullanımında yetkinlik kazanır | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
13 | Sunum sırasında gelen soruları yanıtlayarak bilimsel tartışmalara katılım sağlar | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
14 | Bilimsel gelişmeleri takip ederek yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve bu doğrultuda mesleki gelişimini sürdürür | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|