Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dişi ve Erkek Üreme Sistemi Embriyolojisi | HST 504 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELVAN ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dişi ve erkek embriyolarında üreme sistemi embriyolojisi hakkında öğrencileri bildirmek |
Dersin İçeriği | Dişi ve erkek embriyolarında iç ve dış genital organlar ile kanalların gelişimleri hakkında bilgilendirme yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Embriyogenez süreçlerinde genital sistemin köken aldığı embriyonik yapıları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Erkek ve dişi genital sistemin gelişim evrelerini ve bu süreçte rol oynayan genetik ve hormonal faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Duktal sistemlerin (Müllerian ve Wolffian kanallar) farklılaşmasını karşılaştırarak cinsiyete özgü gelişim yollarını analiz eder | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Genital gelişim bozukluklarının embriyolojik temellerini değerlendirerek klinik yansımalarını yorumlar | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Dişi ve erkek dış genital organlarının gelişimini açıklayarak bu sürecin morfolojik aşamalarını tanımlar | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Cinsiyet belirlenmesinde rol oynayan genetik mekanizmaları (SRY geni, SOX9, DAX1 vb.) açıklar ve bunların gelişimsel sonuçlarını tartışır | Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
7 | Genital sistem gelişiminde karşılaşılan konjenital anomalileri sınıflandırır ve embriyolojik nedenlerini açıklar | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Embriyolojik bilgiler ışığında interseks durumların gelişimsel kökenini ve farklı sınıflandırmalarını açıklar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gonadlar (Over) | |
2 | Gonadlar (Testis) | |
3 | Genital kanallar | |
4 | Genital kanallar | |
5 | Genital kanallar | |
6 | Genital kanallar | |
7 | Dış gential organlar | |
8 | Dış gential organlar | |
9 | Dış gential organlar | |
10 | Yardımcı Bezler | |
11 | Testisin aşağı inişi | |
12 | Testisin aşağı inişi | |
13 | Overlerin aşağı inişi | |
14 | Overlerin aşağı inişi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. İnsan Embriyolojisi, Prof. Dr. Mehmet Yıdırım, Prof. Dr. İmer Okar, Prof. Dr. Hakkı Dalçık 2. Medikal Embriyoloji, Doç. Dr. Can Başaklar 3.İnsan Embriyolojisi, Prof. Dr. Halit Kayalı, Prof. Dr. Güngör Şatıroğlu, Prof. Dr. Mustafa Taşyürekli 4.Klinik Embriyoloji Uygulamaları Atlası, Doç. Dr. Lale Delilbaşı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygulayabilmeleri | X | |||||
3 | Işık mikroskopik doku takibi ve kesit alma tekniklerini uygulayabilmeleri | X | |||||
5 | Histokimyasal boyama tekniklerini uygulayabilmeleri | X | |||||
6 | Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında makale hazırlayabilme, bildiri sunabilme | X | |||||
7 | Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapısı, hakkında bilgiye sahip olma. | X | |||||
8 | Sisteme ait organ ve dokuların mikroskobik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurabilme. | X | |||||
9 | Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. | X | |||||
10 | Sisteme ait organ ve dokuların gelişimi esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olma. | X | |||||
11 | Hücrenin elektron mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olma. | X | |||||
12 | Hücrenin yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurabilme. | X | |||||
13 | İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | X | |||||
14 | Embriyo değerlendirme ve skorlama yapabilme. | X | |||||
15 | Mikroskop kullanabilme, preparat değerlendirebilme. | X | |||||
16 | Fertilitenin hormonal mekanizması ve aksaklıkları hakkında bilgi sahibi olunması. | X | |||||
17 | Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamları ver yerinde kullanımını yapabilme. | X | |||||
18 | Temel dokuların histolojik yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması. | X | |||||
19 | Temel dokuların bileşenleri ve bu bileşenlerin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Embriyogenez süreçlerinde genital sistemin köken aldığı embriyonik yapıları tanımlar | 3 | 2 | 5 | 5 | |||||||||||||
2 | Erkek ve dişi genital sistemin gelişim evrelerini ve bu süreçte rol oynayan genetik ve hormonal faktörleri açıklar | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | ||||||||||||
3 | Duktal sistemlerin (Müllerian ve Wolffian kanallar) farklılaşmasını karşılaştırarak cinsiyete özgü gelişim yollarını analiz eder | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
4 | Genital gelişim bozukluklarının embriyolojik temellerini değerlendirerek klinik yansımalarını yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
5 | Dişi ve erkek dış genital organlarının gelişimini açıklayarak bu sürecin morfolojik aşamalarını tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
6 | Cinsiyet belirlenmesinde rol oynayan genetik mekanizmaları (SRY geni, SOX9, DAX1 vb.) açıklar ve bunların gelişimsel sonuçlarını tartışır | |||||||||||||||||
7 | Genital sistem gelişiminde karşılaşılan konjenital anomalileri sınıflandırır ve embriyolojik nedenlerini açıklar | |||||||||||||||||
8 | Embriyolojik bilgiler ışığında interseks durumların gelişimsel kökenini ve farklı sınıflandırmalarını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 50 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 10 |
Toplam | 110 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |